سبک زندگی

تعمیراتی که به راحتی می‌توانید در خانه از پس آنها بر بیایید

قبل از اینکه دست و پایتان را گم کنید و به دنبال شماره تعمیرکار مطمئن بگردید، چند لحظه صبر کنید و نفس عمیق بکشید. برخی از تعمیراتی که به نظر شما فوق‌العاده تخصصی می‌آید را می‌توانید خودتان در خانه با حداقل ابزار انجام دهید. در ادامه «کا 118» به شما در این‌باره کمک خواهد کرد.

۱. توالت فرنگی

توالت در واقع از مکانیسم‌های بسیار ساده تشکیل شده است که خودتان هم می‌توانید سر در بیاورید. فقط کافی است که کاور قسمت بالایی را جدا کنید و ببینید اشکال از کدام قطعه است. آن را جایگزین کنید.

۲. در

تعمیر و یا جایگزینی در می‌تواند انواع مشکلات آن را حل کند. بهتر است اول متوجه شویم که اشکال در کدام قسمت است و چگونه می‌توان با هزینه کمتر آن را حل کنیم. برای مثال اگر چوبِ در توسط موجودات موذی خورده شده یا به علت رطوبت باد کرده است، بهتر است که در را تعویض کنیم. ولی اگر مشکل جای قفل، لولا یا چهار چوب در دارد آن را تعویض کنیم. لولای در اگر خراب باشد در به سختی باز و بسته می‌شود. با کمی روغن صنعتی می‌توانید این مشکل را بر طرف کنید.

۳. چاهِ گرفته

اکثر چاه‌ها با مو یا چربی حاصل از ظروف غذاهای چرب، به وجود می‌گیرند. می‌توانید از یک مایع چاه باز کن استفاده کنید و بعد از ۱ ساعت چند لیتر آب جوش بریزید. مایع چاه باز کن، صابون ساز است و گرفتگی چاه را از بین می‌برد.

۴. شکاف بین کاشی‌ها

اگر در حمام یا مکان‌های دیگر خانه، مواد بین کاشی‌ها ریزش کرده است، اول از همه بی اهمیت نباشید و دوم نگران نباشید؛ زیرا اگر بی‌اهمیت باشید به زودی شاهد ریزش کاشی‌ها خواهید بود. پس حالا با خیالی راحت با چسب‌های آکواریوم که ضد رطوبت و آب هم هست جای کاشی‌ها را استحکام بخشید. انواع چسب‌های (ضد آب) می‌تواند در این موضوع به شما کمک کند.

۵. دیوار

دیوارها ممکن است بر اثر یک سانحه، نصب یک تابلو سوراخ شوند یا پوسته شوند. به راحتی می‌توانید دیوار را هم وصله کنید. با بتونه کردن می‌توانید نواقص دیوار را بپوشانید و رویش رنگ مشابه دیوار را بزنید یا کاغذ دیواری مشابه را بچسبانید.

۶. توری پنجره

توری پنچره می‌تواند سوراخ یا پوسیده شده باشد. می‌توانید به راحتی قاب آلمینیومی را در بیاورید و صفحه توری آن را جایگزین کنید. این موارد از جمله تعمیرات رایجی است که ممکن است سالی یک‌بار برای هر خانه‌ای نیاز باشد. درباره‌ تعمیرات دیگر هم می‌توانید ابتدا درباره نحوه تعمیر آنها مطالعه و سپس اگر از پس آن بر می‌آمدید، انجام دهید.

منبع: فمیلی هندی من

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا