فرهنگ و هنر

توسعه قدرت علمی ایران سبب ناامیدی دشمنان شده است

حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی در گفت وگو با خبرنگار اوقاف کا 118با بیان اینکه توسعه قدرت علمی کشور سبب خنثی سازی ترفند های دشمنان خواهد شد، اظهار داشت: به رغم تبلیغات منفی دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی با هدف عدم اعتماد سازی در خصوص مسائل مختلف و موضوع وقف باید بگویم علاوه بر اینکه وقف توسط مردم کاهش نیافته بلکه به لحاظ افزایش اعتقاد و همدلی هر چه بیشتر مردم به نظام مشارکت مردم برای امور وقف بیشتر شده است.

نماینده ولی فقیه در اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه در یک دوره ۴۰ ساله انقلاب اسلامی در مقایسه با زمان قبل از لحاظ کمی، وقف ۲/۵ برابر قبل شده است، اظهار داشت: جهاد نفس و جهاد مال در کنار هم به مجاهده تبدیل شده است زیرا که برای بخشش مال نیاز به جهاد است، فردی که وقف می‌کند رابطه مالکانه را از خودش سلب کرده و برای نیت خاصی معطوف می کند.  

حجت الاسلام خاموشی در خصوص وقف پول نیز گفت: به عنوان هدیه به مردم می‌گویم استفتایی که از مقام عظمای ولایت پیرامون موضوع وقف پول صورت پذیرفت و به رغم مخالفت فقای قبل که بر این عقیده بودند که پول را به دلیل اینکه مصرف می شود نمی توان وقف کرد این موضوع به خوبی توسط مقام عظمای ولایت حل شد.

رسانه ها نقش بسزایی در ترویح و ترغیب مردم برای وقف دارند

توسعه قدرت علمی ایران سبب ناامیدی دشمنان شده است

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در پاسخ به این سوال که رسانه چه نقشی در ترویج فرهنگ وقف دارند، گفت: رسانه ها در انتشار موضوعات وقف و پیشرفت ها و بازخور آن نقش بسزایی در ترویج و ترغیب مردم برای امر وقف دارند، رسانه می تواند برای ترویج فرهنگ وقف کمک بسزایی کنند.

حجت الاسلام خاموشی اظهار داشت: ایران اسلامی به دلیل اینکه در لبه‌های پیشرفت علم و تکنولوژی در حال حرکت است و قدرت علمی پیدا کرده، دشمنان با ترفندهای خاصی حرکت‌های خود را در درون مردم انجام می‌دهند، ان‌شاالله از این مرحله نیز با سربلندی عبور خواهیم کرد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا