فرهنگ و هنر

توضیح رئیس کارگروه سامان‌دهی مدولباس درباره پیراهن طرفداران تیم ملی فوتبال

به گزارش کا 118از روابط‌عمومی شورای فرهنگ عمومی کشور، سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی و رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با ارایه توضیحاتی پیرامون طراحی لباس طرفداری از تیم ملی فوتبال در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهارداشت: کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از سه ماه گذشته با هدف ارتقای هویت ملی، سرمایه اجتماعی و نشاط فرهنگی و به طرفداری از تیم ملی فوتبال برای طراحی این لباس، اقدام به برگزاری رویداد «طرفدار ایرانم» کرد و ده‌ها طرح، بسته و مجموعه از سراسر ایران به دبیرخانه ارسال شد، آثار مورد بررسی و داوری قرار گرفت و طرح برتر از نظر شاخص‌های فنی توسط داوران انتخاب شد.

وی گفت: طرح برگزیده شامل سه تن‌جامه دارای تصویرهایی از یوز ایرانی است که یکی از آنها، در شرایط امروز جامعه، سوء‌تفاهم‌هایی ایجاد کرده، من به این نظرات احترام می‌گذارم و ضمن عذرخواهی اطلاع می‌دهم که طرح دیگر همین مجموعه طرفداری که مقبول‌تر هم بوده و هست در خط تولید شرکت تولیدکننده قرار دارد.

توضیح رئیس کارگروه سامان‌دهی مدولباس درباره پیراهن طرفداران تیم ملی فوتبال

امامی درباره طرح پایین تن‌جامه طرفداری از تیم ملی فوتبال افزود: بازسازی تصویرمایه پوست یوز آسیایی هدف طراح، منتخب داوران بوده و برای نمایش تنوع استان‌های ایران که همه باهم سیمرغ ملی ما را شکل می‌دهند، شکل‌واره کل کشور و البته استان‌ها، خلیج فارس، دریای خزر و…استفاده شده است که‌ در تصویر رسانه‌ای شده به خوبی منعکس نشده است. مچ‌بند، سربند و کلاه هم مصور به پرچم سه رنگ عزیز جمهوری اسلامی ایران است.

دبیر کار گروه ساماندهی مد و لباس کشور نیز در این باره خاطرنشان کرد: ‌لباس طرفداری تیم ملی ایران طی فراخوان رویداد «طرفدار ایرانم» از سوی دبیرخانه کارگروه ساماندهی مد و لباس با هدف ایجاد نشاط اجتماعی، انسجام  و همبستگی ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، طراحی و برگزیده شد.

سجاد لطفی گفت: طرح یاد شده توسط یکی از متخصصان در حوزه لباس ورزشی طراحی و با ارزیابی اساتید مبرز و مجرب داوری شد؛ نمادها و عناصر به کار رفته، هر یک دارای پیامی است از جمله نام مجموعه «پیروز» که با آرزوی پیروزی تیم ملی کشورمان در جام جهانی و برگرفته از نام توله یوز ایرانی است؛ روحیه جنگندگی و «تا پای جای برای ایران» دویدن در اشکال یوز واضح است که البته با اقتباس از آثار باستانی ایرانی (سردیس شیر پارسی) نیز هست.

توضیح رئیس کارگروه سامان‌دهی مدولباس درباره پیراهن طرفداران تیم ملی فوتبال

لطفی افزود: تکثر فرهنگی و توجه به هویت همه استان‌ها تحت یک نام و یک ملیت و با نماد پوست یوز ایرانی جزء خلاقیت‌های این طرح است. هنرمندان مردمی حوزه مد و لباس در کنار ملی‌پوشان تا پای جان برای ایران ایستاده‌اند.

بیست ‌و دومین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال قرار است از ۲۹ آبان تا ۲۷ آذرماه ۱۴۰۱ در قطر برگزار شود. این نخستین بار است که جام جهانی فوتبال در پاییز برگزار می‌شود. در این دوره از مسابقات قرار است تیم ملی ایران با تیم‌های ملی انگلستان، آمریکا و ولز به ترتیب در تاریخ‌های ۳۰ آبان، چهارم و هشتم آذرماه بازی داشته باشد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا