فرهنگ و هنر

جایگاه مساجد در سپهر فرهنگی کشور بازیابی می‌شود

محمد تقی محمدیان روز شنبه در نشست با امام جمعه بوشهر با بیان اینکه کار در مساجد سخت و نگاه ویژه ملی نیاز دارد افزود:  نگاه ما به مسجد تعارفی و تشریفاتی نیست بلکه باور داریم مسجد بیت الله است که همه کارکردهای توحیدی، نیایشی و عبادی آن باید احصا و برای آن برنامه ریزی کرد.

وی بیان کرد: مسجد پناهگاه مردم و همه کارکردهای اجتماعی، امدادی و معاضدتی و آن چیزی که امروز نسبت به آن در جامعه خلاء وجود دارد در دل این مراکز نهفته است و باید احصا و برای آن برنامه ریزی شود.

محمدیان مسجد را پایگاه ولایت نامید که برای این پایگاه کارکردهای سیاسی، بصیرتی، مطالبه گری و عدالت طلبی تعریف و باید احصا شود.

جایگاه مساجد در سپهر فرهنگی کشور بازیابی می‌شود

وی ادامه داد: ناظر به این چنین نگاهی؛ دولت در حوزه حکمرانی و تحول فرهنگی که رهبر معظم انقلاب فرمودند “ما به بازسازی انقلابی و عقلانی در حوزه فرهنگی نیاز داریم” شعار نهضت بازگشت به مسجد را مطرح کردند.

محمدیان تاکید کرد: براین اساس وظیفه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تربیت چهره‌های مولد برای عرصه های ماموریتی حوزه فرهنگ و ارشاد با یک نگاه دقیق، عمیق و اصیل در فضای مساجد است.  

وی بیان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید بتوانند سرخط ماموریت‌های جدی و اصیل خود قرار گیرند و هویت آنها بازشناسی و بازیابی شود.

محمدیان ادامه داد: مسجد به عنوان ظرفیت و نقطه ای نورانی و امن برای تربیت چهره های فرهنگی و هنری مومن و انقلابی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: امروز با توجه به شرایط کشور باید بازوی تخصصی فرهنگی و هنری قوی و با صلابت و دقت بیشتری در مساجد تعریف شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به آسیب‌ها و تهاجم فرهنگی دشمن از اول انقلاب در حوزه فرهنگ به صورت تهدید محور و در مقام دفاع کار کرده ایم و نتوانسته ایم از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها استفاده کنیم.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: یکی از این فرصت‌ها مسجد و یکی از ارکان مساجد کانون‌های فرهنگی هنری است.

وی بیان کرد: اشتباه استراتژیک ما در این مدت این بوده که نقش مساجد به مرور کم رنگ شده به نحوی که مسجد و تمامی نیروهای آن به حاشیه رفته اند.

صفایی بوشهری با اشاره به نقش مسجد در تحول فرهنگی تاکید کرد: براساس آسیب شناسی صورت گرفته باید به باسازی نوین حوزه فرهنگ انقلابی در کشور بازگردیم.

در این آئین حجت الاسلام جابر آزور به عنوان مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر معرفی و از خدمات علیرضا پولاد تقدیر شد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا