فرهنگ و هنر

جشنواره «ایران عزیز» به رونق اقتصاد مناطق محروم کمک می‌کند

به گزارش کا 118از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمد ترکمانه در حاشیه بازدید از جشنواره «ایران عزیز» اظهار داشت: برگزاری این جشنواره یک اتفاق بسیار بزرگ و مهم است، به ویژه که این جشنواره بعد از چند سال کمرنگ بودن فعالیت‌های فرهنگی و هنری به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار می‌شود. سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با همکاری مجموعه‌های دیگر یک جشنواره عظیم در ابعاد ملی برپا کرده که ۳۵۰ غرفه از همه اقوام ایرانی در آن برپا شده است.

وی اجتماع نمایندگانی از اقوام گوناگون کشور را یک اتفاق مبارک و کم‌نظیر دانست و افزود: این جشنواره فرصت بسیار خوبی برای کارآفرینان، مجموعه‌ها و افرادی فراهم می‌کند که در استان‌های گوناگون مشغول به فعالیت و کسب درآمد هستند. این افراد می‌توانند در جشنواره «ایران عزیز» حاضر شوند و هنر خود را عرضه کنند تا مردم پایتخت این هنر را ببینند و محصولات مورد نظرشان را انتخاب کنند. این موضوع باعث شکل‌گیری یک ارتباط اقتصادی می‌شود و علاوه بر آن، زمینه آشنایی مردم با اقوام ایرانی را فراهم می‌کند.

ترکمانه با اشاره به همکاری بنیاد برکت با سازمان فرهنگی هنری در برگزاری جشنواره «ایران عزیز» گفت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) سعی کرد در این کار مشارکت کند و حدود ۵۰ غرفه مربوط به کسب و کارهایی است که بنیاد در مناطق محروم کشور از آنها حمایت کرده و در حال حاضر به حدی رسیده‌اند که می‌توانند در چنین جشنواره‌هایی حاضر شوند و محصولاتشان را عرضه کنند. این غرفه‌ها با استقبال خیلی خوب بازدیدکنندگان روبه‌رو شده است.

وی افزود: در جشنواره «ایران عزیز» که همه اقوام ایرانی دور یک دریاچه گرد هم آمده‌اند و مردم در یک نگاه می‌توانند همه اینها را ببینند، باعث ایجاد همدلی و ارتباط صمیمی بین اقوام و به تبع آن افزایش انسجام و وحدت ملی می‌شود. جشنواره «ایران عزیز» آغاز خیلی خوبی در کلان‌شهر تهران بود و امیدواریم بتوانیم این برنامه را در استان‌های دیگر کشور هم گسترش دهیم. ضمن اینکه می‌توان در برگزاری جشنواره «ایران عزیز» استمرار داشت و در مقاطع مختلف سال، به جنبه‌های دیگر اقوام ایرانی پرداخت.

وی بیان کرد: این جشنواره‌ها هم به اقتصاد مردم کمک می‌کند و چرخ اقتصاد روستاها و مناطق محروم را می‌چرخاند و هم به ویژه در بین جوانان شور و نشاط می‌آفریند.

جشنواره «ایران عزیز» به رونق اقتصاد مناطق محروم کمک می‌کند

به گزارش کا 118، جشنواره وحدت اقوام ایرانی با عنوان «ایران عزیز» به مناسبت هفته وحدت از چهارشنبه (۲۰ مهرماه) با برنامه‌های متنوع به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مجموعه دریاچه شهدای خلیج فارس(چیتگر) در تهران، انتهای بزرگراه همت غرب آغاز به کار کرد و تا ۲۹ مهرماه هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۲ میزبان شهروندان است.

اقوام لر، کرد، آذری، بلوچ، ترکمن، گیلکی، مازنی، عرب، بختیاری، قشقایی و خطه جنوبی کشور در جشنواره حضور دارند که با توجه به پراکندگی اقوام ایرانی در سطح کشور، به نوعی همه استان‌های ایران در جشنواره «ایران عزیز» حاضر هستند و هر یک از روزهای جشنواره به یکی از اقوام ایرانی اختصاص خواهد داشت. 

بخش صحنه جشنواره «ایران عزیز» از ساعت ۱۸ تا ۲۲ با اجرای برنامه‌های متنوع، میزبان مخاطبان کودک و بزرگسال است که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به اجرای موسیقی اقوام، نمایش مستند کوتاه، برگزاری مسابقه برای حاضران و برنامه ویژه کودکان اشاره کرد. همچنین هر روز تعدادی از هنرمندان و خوانندگان مطرح کشور با حضور در جشنواره به اجرای موسیقی خواهند پرداخت.

در بخش میدانی نیز ۳۵۰ غرفه پیش‌بینی شده که محصولات فرهنگی و صنایع دستی، محصولات غذایی، پوشاک و به طور کلی آداب و رسوم اقوام گوناگون در آن به نمایش درمی‌آید و عرضه می‌شود و تلاش شده بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات در اختیار شهروندان قرار گیرد. این غرفه‌ها هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۲ فعال خواهند بود و در مقابل برخی از آنها گروه‌های موسیقی اقوام به اجرای برنامه می‌پردازند. 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا