فرهنگ و هنر

جشنواره رشد می‌تواند به عنوان یک رویداد جریان‌ساز ظاهر شود

به گزارش کا 118، انسیه شاه‌حسینی با بیان این که جشنواره رشد قدیمی‌ترین و یکی از اصلی‌ترین جشنواره‌های فرهنگی و هنری کشور است اظهار کرد: توجه این جشنواره به جنبه‌های آموزشی، ایجاد نوآوری و بالا بردن سطح کیفی آموزش در کشور، ویژگی‌های متمایزکننده آن نسبت به دیگر رویدادهایی است که در عرصه فیلم در سطح کشور برگزار می‌شود.

کارگردان فیلم شب‌بخیر فرمانده اضافه کرد: این جشنواره فرصت و انگیزه‌ای بی‌نظیر برای فیلمسازان است تا در زمینه تولید فیلم‌های آموزشی و تربیتی در توسعه آموزش و فرهنگ ایران اسلامی موثر باشند.

امیدآفرینی و نگاه مثبت به آینده، جزء اصول اساسی مرام‌نامه جشنواره رشد استوی که در دوره سی و نهم جشنواره فیلم رشد (۱۳۸۸) با فیلم پنالتی موفق به کسب تندیس زرین بهترین فیلم بلند داستانی شده است، تصریح کرد: امیدآفرینی و نگاه مثبت به آینده، جزء اصول اساسی مرام‌نامه جشنواره رشد است، به همین خاطر می‌توان جشنواره رشد را بسیار سازنده دانست.

شاه‌حسینی تداوم و تقویت این جشنواره را عامل پیشرفت جریان آموزش و پرورش کشور خواند و ادامه داد: جشنواره رشد با جریان‌سازی در فضای هنری و آموزشی کشور می‌تواند به عنوان یک رویداد جریان‌ساز ظاهر شود.

وی به ویژگی‌های متمایزکننده نسل امروز اشاره کرد و افزود: جشنواره رشد ابزار موثری است تا نیازهای نسل پرتوقع و تنوع‌خواه امروز پاسخ داده شود، بنابراین باید خیلی بیشتر از این‌ها روی آن حساب باز کرد.

شاه‌حسینی با اشاره به جایگاه ویژه جشنواره فیلم در فضای فرهنگی کشور اظهار کرد: متناسب با سیاست‌های جشنواره، برای غنای هر چه بیشتر آن، می‌توان موضوعاتی را مشخص کرد و بر اساس آن، کارهایی سفارش داد.

جشنواره نباید مثل بازار روز باشد

کارگردان سینما اضافه کرد: جشنواره نباید مثل بازار روز باشد و در آن، هر کارگردان مانند کشاورزی باشد که محصولش را در زمین خود و بر اساس روش و سلیقه خود تولید کرده است، بلکه باید فیلم‌ها بر اساس اقتضائاتی که از سوی اتاق فکر جشنواره تشخیص داده می‌شود، سفارش داده شود و پاسخگوی نیازهای روز باشد.

باید فیلم‌ها بر اساس اقتضائاتی که از سوی اتاق فکر جشنواره تشخیص داده می‌شود، سفارش داده شود و پاسخگوی نیازهای روز باشدوی ادامه داد: جشنواره رشد باید نیاز روز آموزش و پرورش را بشناسد، نقاط ضعف را نشان دهد، آسیب‌ها را بشکافد و راه‌های پیشرفت را نشان دهد.

شاه‌حسینی عنوان کرد: تحول‌خواهی ذات نوجوانی است و رویکرد آموزش و پرورش در برابر این ویژگی‌ مخاطبان خود، باید به سوی هدایت خلاقیت‌ها گرایش پیدا کند، نه هدایتی که با قوای قهریه و دستور صورت گیرد، بلکه باید بسیار غیر مستقیم باشد.

پنجاه و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد از هفتم تا سیزدهم آذرماه در مجتمع فرهنگی سینما فلسطین برگزار خواهد شد. علاقمندان به حضور در این جشنواره می‌توانند آثار خود را تا نوزدهم آبان‌ماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

اطلاع‌رسانی خبرها و رویدادهای مربوط به این دوره جشنواره در پایگاه اینترنتی به نشانی eff.roshd.ir صورت خواهد گرفت.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا