فرهنگ و هنر

جشنواره ملی شعر نماز جمعه با محوریت شهدای محراب برگزار می‌شود

به گزارش کا 118مرکز شورای سیاستگذاری ائمه جمعه امروز، چهارشنبه دوم آذر اعلام کرد: دومین جشنواره ملی شعر نماز جمعه در تمام قالب‌های شعری از کلاسیک و نو تا سپید و ترانه با موضوعات نماز جمعه قرارگاه ایمان، تقوا و بصیرت، نماز جمعه محور وحدت،‌ نمازجمعه سنگر انقلاب،‌ نماز جمعه پایگاه بصیرت آفرین،‌ نماز جمعه و جوانان و شهدای نماز جمعه برگزار می‌شود.

آیت‌الله سیدمحمدعلی قاضی طباطبایی، سیداسدالله مدنی، سید عبدالحسین دستغیب، محمد صدوقی و عطاء الله اشرفی اصفهانی از شهدای محراب هستند که در نخستین سال های انقلاب به دست منافقین به شهادت رسیدند و به شهدای محراب معروف شدند. این جشنواره بخش ویژه ای را به شهدای محراب اختصاص داده است و علاقه‌مندان تا پایان دی‌ فرصت دارند،‌ اشعار خود را به سامانه فراخوان جشنواره ارسال یا برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه فضای مجازی ستاد نماز جمعه مراجعه کنند.

به گفته حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری رئیس ستاد سیاستگزاری ائمه جمعه کشور در نخستین جشنواره ملی عکس و شعر نماز جمعه که در هشتم خرداد امسال برگزار شد، این برنامه حکایت از رویکرد ستاد ائمه جمعه است که عبارت از دعوت از هنرمندان است که در محضر نماز جمعه به فیض برسند و به رسالت خود عمل کنند و این ستاد با استفاده از ظرفیت نماز جمعه به وظیفه خود عمل کند.

علی اکبری گفت: این جشنواره آغاز خوبی بود و عکس های این جشنواره بسیار جذاب است و ما را به صفوف نماز پیوند می دهد. این آغازی برای فعالیت در عرصه فرهنگی است.

در اولین جشنواره عکس و شعر نماز جمعه که با مشارکت مرکز سرود صدا و سیما برگزار شد، بیش از ۳۳۰ شعر و هزار و ۲۰۰ عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و داوران هر دو بخش عمومی و ویژه شهدای محراب از برگزیدگان و شایستگان تقدیر شد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا