فرهنگ و هنر

«جهان بانو» عاری از شعارزدگی است/ هنر به خلاقیت نیاز دارد نه هزینه گزاف

به گزارش کا 118از نمایش «جهان بانو»؛ سیدکاظم احمدزاده بعد از تماشای نمایش میدانی «جهان بانو» گفت: آثار زیادی در تلویزیون و سینما با هزینه‌های گزاف ساخته می‌شود اما خروجی برخی از آنها پایین است در حالی که در کار هنری باید خلاق بود تا بتوان مخاطب را جذب کرد و روی آنها تأثیر گذاشت. نمایش «جهان بانو» نمونه خوبی است تا بتوان پی برد به جای صرف هزینه بالا، می‌توان براساس عنصر خلاقیت اثری درخور ساخت.

وی افزود: امروز نسل جوان ما نیاز به روشنگری دارد و این اتفاق باید هنرمندانه رخ بدهد. هنر، یک شمشیر ۲ لبه است؛ یعنی هم آثار مثبت به همراه دارد و هم می‌تواند تخریب کننده باشد. متأسفانه غربی‌ها از این قابلیت بهره‌ای درست برده اند و روی برخی جوان‌ها و مردم ما اثر منفی می‌گذارند. ما باید بیش از پیش سراغ آثار خلاقانه برای تبیین مفاهیم مختلف برویم.

نمایش «جهان بانو» اثری شعاری نیست و صرفاً روایات را با زبان هنری پیش چشم مخاطب قرار می‌دهداحمدزاده با بیان اینکه «جهان بانو» نمایش هنرمندانه در انتقال مفاهیم دینی و اخلاقی است، عنوان کرد: من از تماشای این اثر لذت بردم چراکه از نظر هنری و سرعت انتقال مفهوم، سطح بالایی دارد. البته هیچ کاری خالی از عیب نیست و «جهان بانو» هم به ویژه در بخش پایانی می‌توانست مصادیق بیشتری داشته باشد؛ مصادیقی که امروز همه جوان‌ها با هر قشر فکری با آنها درگیر هستند. خصوصاً که باید بدانند پشت پرده ماجرای های اخیر چیست.

این مجری در پایان صحبت‌هایش گفت: نمایش «جهان بانو» اثری شعاری نیست و صرفاً روایات را با زبان هنری پیش چشم مخاطب قرار می‌دهد. به همین دلیل است که تماشاگر خود قضاوت می‌کند و این شیوه‌ای است که باید همه آثار هنری از آن تبعیت کنند.

«جهان بانو» عاری از شعارزدگی است/ هنر به خلاقیت نیاز دارد نه هزینه گزاف

نمایش میدانی «جهان بانو» تازه‌ترین اثر سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که به همت مؤسسه سیمای ققنوس روی صحنه می‌رود و به زندگی زنان تأثیرگذار عالم از ازل تا زمان حال می‌پردازد. این نمایش هر روز ساعت ۱۸ در بوستان ولایت تهران اجرا می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه و رزرو بلیت رایگان، به سامانه namaticket.ir مراجعه کنند.

عوامل نمایش میدانی «جهان بانو» عبارتند از تهیه کننده: علی اسماعیلی، کارگردان: حسن بزرا، مجری طرح: امیرحسین طهرانی، طراح نور: عباس رحمانی‌پور، طراح صحنه و دکور: مرتضی پورحیدری، مدیر تولید: داود طاهری، طراح صدا: عرفان حسن زاده، طراح جلوه‌های ویژه میدانی: یاسر یارمحمدی، مجری صدا: علی بیرنگ، مدیر تدارکات: تورج سلیمانی و طراح گریم: هاشم جوری.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا