فرهنگ و هنر

حجت الاسلام شهریاری: ایران از دعوت شیخ الازهر استقبال می کند

به گزارش روز شنبه کا 118، حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با حضور در یکی از برنامه های شبکه تلویزیونی المیادین درخصوص دعوت اخیر شیخ الازهر برای برگزاری گفت وگوهای اسلامی- اسلامی و مشارکت علمای شیعه در آن گفت که از احمد الطیب شیخ الازهر دعوت می کنیم که به ایران بیاید تا در مورد مبانی اولیه این گفت وگو، رایزنی کنیم.

وی گفت که ما نیز آماده هستیم که به همراه هیاتی از مجمع تقریب مذاهب به قاهره برویم تا با شیخ الازهر دیدار و درخصوص مساله گفت وگوی اسلامی- اسلامی تبادل نظر کنیم.

حجت الاسلام شهریاری تاکید کرد: برخی علما از حاکمان تبعیت می کنند و ما آن ها را به گفت وگو دعوت می کنیم تا از حاکمان خود بخواهند که از روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی دست بکشند..علمای وهابی همچنان طرح تکفیری را در پیش گرفته اند و این مساله بخشی از گفت وگوی ما با الازهر شریف خواهد بود.

وی تاکید کرد: امروز شاهد دو نقشه استکبار جهانی در منطقه هستیم که اولین آنها فتنه انگیزی در ایران است. دستگاه امنیتی ایران توانست شبکه هایی که به دنبال ایجاد فتنه در ایران بودند را کشف و شناسایی کند. جنایتی که در شاهچراغ رخ داد نشان داد که دشمنان و گروهک داعش همچنان ایران را هدف قرار داده‌اند .بیش از ۱۰۰ عالم اهل سنت در داخل ایران و دیگر علمای اسلامی این جنایت تروریستی را محکوم کردند. برخی علما چه بسا به به دلیل تاثیرپذیری از رسانه های مغرض این جنایت را محکوم نکردند و ما از آنها دعوت می کنیم که به ایران بیایند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: دعوت شیخ الازهر مسائل مهمی را ایجاد خواهد کرد و ما از این طریق با برنامه ها و طرح های دشمن که تلاش دارد میان مسلمانان فتنه انگیزی کند مقابله می کنیم. ما با هر ندایی هستم که به دنبال وحدت جهان اسلام و تقویت آن است؛ حتی اگر این ندا هرساله تکرار شود.

وی همچنین تاکید کرد: عرصه گفت وگو بسیار گسترده و فراتر از مسائل فقهی است زیرا مساله تکفیر بیشتر از اینکه فقهی باشد سیاسی است. ما به نزدیک شدن ملت ها و از بین بردن تفرقه ها نیاز داریم، ما باید از جنگ میان مسلمانان و ایجاد حصار اقتصادی همانند چیزی که در قطر اتفاق افتاد ممانعت کنیم.

 براساس این گزارش، شیخ الازهر اخیرا در کنفرانسی در بحرین خواستار برگزاری گفت وگوهای اسلامی-اسلامی شد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا