اقتصاد

حضور 100 شرکت داخلی و خارجی در اولین نمایشگاه و کنفرانس متاراد

حضور 100 شرکت داخلی و خارجی در اولین نمایشگاه و کنفرانس متاراد

تاکنون حضور 75 شرکت داخلی و 25 شرکت و نهاد خارجی در نمایشگاه و کنفراس متاراد (رمزارزش، رمزپول، متاورس، بلاکچین اقتصاد دیجیتال، تجهیزات و صنایع وابسته) قطعی شده است

سعید سمیعی رییس مرکز کار ایران و دبیر اولین نمایشگاه و کنفرانس بین المللی متاراد (رمزارزش، رمزپول، متاورس، بلاکچین اقتصاد دیجیتال، تجهیزات و صنایع وابسته) در گفت‌وگو با خبرنگار کا 118 با اشاره به آخرین روند برگزاری این نمایشگاه گفت: اولین نمایشگاه و کنفرانس متاراد با همکاری معاونت پیشگیری و وقوع جرم قوه قضاییه، مجلس شورای اسلامی، وزارت صنعت معدن و تجارت، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، دانشگاه شهید بهشتی، شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی سازمان توسعه تجارت ایران، سازمان متخصصین و مدیران ایران و خبرگزاری کار ایران (کا 118) سوم الی ششم خرداد در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه محلی برای گردهمایی و حضور متخصصان اقتصاد دیجیتال است افزود: هدف اصلی این نمایشگاه پرداختن به موضوع اقتصاد دیجیتال به عنوان یک موضوع و هدف اصلی است که در کنار آن مباحث موضوعات مرتبط همچون متاورس، بلاکچین، رمزارزها و رمزپول‌ها مطرح و بررسی می‌شود. 

وی با اشاره به استقبال خوبی که از این نمایشگاه و کنفرانس شده است افزود: تاکنون 75 شرکت داخلی   حضورشان در این نمایشگاه قطعی شده است و 25 شرکت و نهاد خارجی نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. 

وی ادامه داد: در بخش کنفرانس قصد داریم تا مباحث علمی، حقوقی و نظری درباره مباحث اقتصاد دیجیتال و رمزارز را توجه کنیم و پرداخته شود و همچنین نظرات و سیاست‌گذاری‌های دستگاه‌های مختلف را جویا شده و بررسی کنیم و امیدواریم بتوانیم در پایان کنفرانس به یک جمع بندی واحد و نتایج خوبی درباره این مساله مهم برسیم.

وی با اشاره به اینکه سهم اقتصاد دیجیتال در کل اقتصاد کشور حدود 10 درصد است گفت: قطعا این سهم از اقتصاد بیشتر خواهد شد برگزاری رویداد متاراد کمک می‌کند تا آخرین دستاوردها و یافته‌ها ارایه شود. همچنین یکی از تمرکزهای اصلی ما بررسی وضعیت نیروهای انسانی و منابع انسانی در این صنعت است زیرا امروز این صنعت سهمیه بزرگی در اشتغال بخصوص در حوزه آی‌تی دارد.

وی با اشاره به اینکه خبرگزاری کار ایران کا 118 به عنوان حامی رسانه‌ای و تبلیغاتی و اجرایی نمایشگاه متاراد است افزود: خوشبختانه با گفت‌وگویی که انجام در کنار همکاری با رسانه‌های محترم رسمی کل کشور تفاهم‌نامه همکاری با خبرگزاری کار ایران کا 118 به عنوان یکی از خبرگزاری مهم در حوزه اشتغال‌زایی، تولید و کارآفرینی امضا کردیم و قرار شد با توجه به موضوعیت این نمایشگاه در حوزه کار و اشتغال، خبرگزاری کا 118 به عنان حامی و  بازوی رسانه‌ای، اجرایی و تبلیغاتی مرکز کار ایران و نمایشگاه متاراد فعالیت کند.

وی ادامه داد: خبرگزاری کا 118 تمامی رویدادها و مسایل اجرایی قبل از برگزرای نمایشگاه، در زمان برگزاری نمایشگاه، و بعد از برگزاری نمایشگاه را پوشش رسانه‌ای، تبلیغاتی و اجرایی می‌دهد و امیدواریم بتوانیم در این نمایشگاه از همه ظرفیت‌های خبرگزاری کار ایران (کا 118) استفاده کنیم و پیام این نمایشگاه و کنفرانس به نفع شایسته‌ای به گوش مخاطبان برسد. 

وی ادامه داد: در بحث کنفرانس نیز یک کمیته علمی شکل گرفته است که به صورت تخصصی به مسایلی همچون رمزارز، بلاکچین، اقتصاد دیجیتال، متاورس، رمزارزش، خواهد پرداخت و تلاش داریم با توجه به توانایی داخلی ظرفیت‌های بالقوه داخل کشور را بالفعل کنیم و ضمن معرفی ظرفیت‌هایی که به بلوغ رسیده‌اند کمک کنیم تا سایر ظرفیت‌ها رشد کنند تا بتوانیم علاوه بر داخل کشور از این ظرفیت‌ها برای خارج کشور نیز استفاده کنیم.

گفتگو از علی زادمهر خبرنگار کا 118 

 

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا