فرهنگ و هنر

خبر بسته شدن بقاع متبرکه کشور صحت ندارد

حجت الاسلام محمد نوروزپور چهارشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار اوقاف کا 118افزود:‌ با توجه به حادثه تروریستی عصر امروز(چهارشنبه) که در حرم مطهر شاهچراغ شیراز رخ داد و منجر به شهادت تعدادی از هموطنان شد، به لحاظ حفظ امنیت جان زائران و پیشگیری از احتمال هر گونه حادثه مشابه در حرم مطهر امام زاده صالح(ع) تهران در میدان تجریش، درهای این حرم مطهر چند ساعت زودتر از روزهای عادی به روی مردم بسته شد.

وی ضمن تکذیب برخی اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر بسته شدن این حرم مطهر تا اطلاع ثانوی افزود: طبق روال هر روز درهای حرم امام زاه صالح(ع) و بقاع متبرکه سراسری کشور از اذان صبح تا پاسی از شب به روز مردم باز است.

مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: از هیئت امنای بقاع متبرکه خواسته شده به لحاظ حفظ هرچه بیشتر امنیت و جان مردم با هماهنگی دستگاه های امنیتی، تدابیر بیشتر درخصوص مسائل امنیتی و کنترل اوضاع در نظر بگیرند.

نوروزپور با تاکید بر اینکه مشکل خاصی در بقاع متبرکه وجود ندارد، گفت: اکنون ۸۷۶۷ بقعه در قالب حرم مطهر پیامبران، امام زادگان، مشاهیر، شهدای شاخص و غیره در سراسر کشور وجود دارد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا