فرهنگ و هنر

خدمت رسانی ۷۱ موکب استان مرکزی به زائرین اربعین

کا 118/مرکزی جانشین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی گفت: استان مرکزی جهت خدمت‌رسانی به زائران ۷۱ موکب پیش‌بینی کرده است.

مظفر صفریان، امروز ۱۳ شهریور، در نشست با اصحاب رسانه که به منظور تشریح برنامه‌های کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین برگزار شد، از ۷۱ موکب یاد شده ۵۲ موکب در کربلا، نجف، کاظمین، سامرا و عمودهای مسیر نجف تا کربلا استقرار دارند.

وی با اشاره به استقرار ۱۷ موکب در استان و ۲ موکب در مرز مهران، ادامه داد: استقرار موکب ‌ها از ۱۵ شهریور انجام و خدمت‌رسانی آنها از ۱۶ آغاز می شود و تا ۲۹ شهریور ادامه دارد. استقرار موکب‌ها در استان از شهر امیرکبیر آغاز می شود و تا مقابل کارخانه رنگ روناس شازند در نظر گرفته شده است. یک موکب نیز به همت افعانستانی‌های مقیم ایران در روستای شهسواران برپا خواهد شد که ارایه خدمات بهداشتی و درمانی، خدمات فنی به خودروها، خدمات شهری و … را انجام می‌دهند.

صفریان با بیان اینکه استان مرکزی پرتردد است و بواسطه شرایط جغرافیایی این استان کاروان‌های زیارتی از آن عبور می‌کنند، گفت: بر این اساس اهمیت موکب‌های استان کمتر از اهمیت موکب‌های عراق نیست.

وی با اشاره به همکاری برخی دستگاه‌ها همچون دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری، نیروی انتظامی، هلال احمر، اورژانس، آتشنشانی و … از نظارت بر عملکرد موکب‌ها و ارزیابی نحوه خدمت‌رسانی آنها خبر داد .

جانشین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان با اشاره به اینکه آورده موکب‌ها کاملا مردمی است و هیچ‌گونه امتیاز یا سهمیه ویژه‌ای از سوی دولت به شکل رایگان در اختیار آنان قرار نمی‌گیرد، تصریح کرد: موکبی در نجف با نام شهید حاج قاسم سلیمانی نیز مستقر شده و خدماتی به زائران ارائه خواهد داد.

صفریان همچنین به اجرای طرح «زائر خبرنگار» جهت هرچه بهتر پوشش دادن مراسم اربعین حسینی اشاره و ادامه داد: در این طرح هر زائر یک خبرنگار است و  می‌تواند تولیدات خود را به شماره‌های اعلامی ارسال کند. همچنین با هماهنگی صدا و سیمای استان گروه مستندسازی جهت پوشش این مراسم به عراق اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه هر موکب به صورت میانگین قریب به ۴۰ نیروی مستقیم دارد و گاه تعداد نیروهای برخی موکب‌ها با توجه به اهمیت و کارایی آنها به ۱۵۰ نفر نیز می‌رسد، اظهار کرد: مردم می‌توانند نذورات نقدی ویژه پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) را به شماره حساب ۶۱۰۴۳۳۷۸۰۰۹۸۱۹۲۸، بانک ملت به نام ستاد عتبات عالیات واریز کنند، ادامه داد: حساب موکب‌ها تک حسابی است و طبق اساس‌نامه تصویب شده پرینت حساب گرفته شده و مورد حسابرسی و نظارت قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا