فرهنگ و هنر

داعش مولود استکبار برای ایجاد اختلاف میان امت اسلامی است

به گزارش کا 118از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی؛ حجت الاسلام‌والمسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع که برای دیدار با علما و شخصیت‌های سوریه به این کشور سفر کرده، از مرکز آموزش حوزوی اهل تسنن شیخ احمد کفتارو بازدید کرد.

شهریاری در این بازدید با تشریح وضعیت اهل تسنن ایران گفت: در جمهوری اسلامی ایران مذاهب اسلامی در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی داشته و با یک دیگر داد و ستد و رفت و آمد دارند. در ایران افزون بر مذاهب اسلامی، ادیان مسیحی، یهودی و زرتشتی نیز در کنار مسلمانان به زندگی خود ادامه داده و حتی آداب خود را به صورت آزاد انجام می دهند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر این که تمام تلاش استکبار ایجاد اختلاف میان مذاهب و ادیان در جمهوری اسلامی ایران است، یادآور شد: دشمنان حتی می خواهند اقوام ایرانی را نیز به جان یکدیگر بیندازند. همه تلاش آمریکا، غرب و صهیونیست‌ها این است که مسلمانان را به جان یکدیگر انداخته و اجازه ندهد میان جامعه اسلامی دوستی ایجاد شود.

وی افزود: تنها راه مقابله با نقشه شوم دشمن برای ایجاد اختلاف میان مذاهب اسلامی، داشتن وحدت است. بدون وحدت نمی‌توان آتش فتنه افروزی دشمن در ایجاد اختلاف و تفرقه را خاموش کرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از داعش به عنوان مولود استکبار یاد کرد و گفت: استکبار به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال معرفی کردن اسلام به عنوان دین خشونت هستند و برای همین داعش را ایجاد کردند، ولی آیا داعش مسلمان است؟ کدام عمل این گروه تکفیری و تروریستی براساس آموزه های اسلام است؟

وی بیان صحیح آموزه‌های اسلامی، افشای باطن واقعی تکفیری‌ها به ویژه داعش و روشنگری درباره طرح های خطرناک استکبار برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان را از مهمترین وظایف علمای جهان اسلام برشمرد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا