کارگری

درخواست کارگران آبفای اهواز برای تصویب طرح ساماندهی نیروهای شرکتی

درخواست کارگران آبفای اهواز برای تصویب طرح ساماندهی نیروهای شرکتی

کارگران پیمانکاری شبکه آبرسانی و انشعابات آب و فاضلاب اهواز خواستار تصویب طرح تبدیل وضعیت شغلی خود از نمایندگان مجلس شدند.

منابع کارگری در شرکت آب و فاضلاب اهواز گفتند: کارگرانی‌که در شبکه آبرسانی و انشعابات آب و فاضلاب اهواز زیر نظر پیمانکار تامین نیرو مشغول کارند، همچنان به دنبال تبدیل وضعیت شغلی خود هستند.

این گروه از کارگران می‌گویند: چندین ماه است موضوع طرح تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی، شرکتی و حجمی در صحن علنی مجلس در حال بررسی است؛ به همین دلیل ما کارگران شرکتی آب و فاضلاب انتظار داریم نمایندگان با تصویب این طرح، امنیت شغلی را به همه کارکنان قراردادی و شرکتی شاغل در تمام بخش‌های دولتی، عمومی و نیمه دولتی کشور بازگردانند.

به گفته یکی از کارگران آبفای شبکه آبرسانی آب و فاضلاب اهواز، هدف اصلی این طرح، حذف شرکت‌های پیمانکاری واسطه و برقراری عدالت مزدی است. بنابراین سالهاست که کارکنان نهادهای مختلف از جمله آب و فاضلاب اهواز از تعدد قراردادهای شغلی و تغییر دستمزدها در یک محیط ثابت انتقاد دارند.

او مدعی شد؛ پیمانکاران تامین نیرو در مقام کارفرما به هیچ‌یک از تعهدات مزدی خود در قبال کارگران آب و فاضلاب عمل نکرده و آن‌ها از حداقل‌های مزدی و امنیت شغلی محرومند.

این کارگر آب و فاضلاب اهواز در ادامه یادآور شد: سالهاست پیگیر خروج پیمانکاران تامین نیرو از شرکت آب و فاضلاب شهری اهواز هستیم اما تاکنون مسئولان هیچ تصمیم جدی برای حذف پیمانکار و نوع قرارداد کارگران نگرفته‌اند و این موضوع هر روز نگرانی کارگران را بیشتر می‌کند.

وی با یادآوری این نکته که کارگران شرکتی آبفای اهواز در واحد آبرسانی و انشعابات برخلاف نیروی کار رسمی و قرارداد مستقیم مجموعه آب و فاضلاب دچار مشکلاتی همانند شیفت‌های اجباری هستند و از مزایایی همانند اضافه‌کاری، پاداش وکارانه و سایر خدمات عرفی محروم هستند، افزود: با وجود اینکه مطالبات کارکنان رسمی و قرارداد مستقیم تقریبا به‌روز است اما در مورد کارگران پیمانی اینطور نیست و آن‌ها حداقل‌های مزدی خود را با تاخیر دریافت می‌کنند.

این کارگر پیمانی آبفای اهواز در پایان گفت: طرح تبدیل وضعیت شغلی که با آینده شغلی هزاران و شاید میلیون‌ها کارگر سر و کار دارد نباید به بهانه‌های مختلف نادیده گرفته شود بنابراین خواستار تصویب این طرح مهم ازسوی نمایندگان مجلس در سال جاری هستیم.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا