کارگری

درخواست کارگران واحد نگهداری راه‌آهن برای دریافت به موقع مزایای مزدی

درخواست کارگران واحد نگهداری راه‌آهن برای دریافت به موقع مزایای مزدی

کارگران واحد نگهداری و تعمیرات راه‌آهن خواستار پرداخت به موقع مزایای عرفی و مناسبتی خود از پیمانکاران شدند.

کارگران واحد نگهداری و تعمیرات راه‌آهن در تماس با خبرنگار کا 118 گفتند: برخی شرکتهای پیمانکاری که در زمینه تعمیرات و نگهداری خطوط ریلی فعالیت دارند، جدا از تاخیر در دریافت حقوق، برای پرداخت به موقع مزایای عرفی و مناسبتی کوتاهی می‌کنند.

این کارگران با بیان اینکه چندین شرکت پیمانکار در خطوط ریلی کشور فعالیت دارند، در تشریح وضعیت پرداخت مطالبات خود گفتند: جدا از معوقات مزدی، برای دریافت برخی مزایای عرفی و مناسبتی با مشکل روبرو هستیم و این مسئله باعث ایجاد دغدغه روحی و گرفتاری‌های روزمرده برای کارگران شده است.

این کارگران همچنین با بیان اینکه چند سالی هست که وضعیت شغلی و پرداخت مطالبات مزدی مشخصی نداریم، افزودند: برخی کارفرمایان شرکت‌های پیمانکاری طبق عرف جاری در پرداخت برخی مزایای انگیزشی و عرفی به حساب کارگران کوتاهی می‌کند. به عنوان نمونه در ایام عید قربان، عید فطر، ماه مبارک رمضان، و مناسبت‌های دیگری همانند روز حمل و نقل و غیره. . . همه کارفرمایان بایستی برای بالابردن انگیزه کار در کارگران این مزایای عرفی و انگیزشی که از سال‌ها پیش در شرکت‌های تابعه راه‌آهن همانند واحد تعمیرات و نگهداری معمول بوده را در موعد مقرر واریز کنند که در برخی مواقع با تاخیر انجام می‌شود و گهگاه هم کارفرمایان به بهانه‌های مختلف از پرداخت آن به کارگران خوداری می‌کنند.

آن‌ها با انتقاد از پیمانکاران تاکید کردند: بخش‌های زیربنایی همچون امور تعمیر و نگهداری راه‌آهن قابل واگذاری به پیمانکاران نیستند و اساسا باید منابع مالی نگهداری از آن از بودجه جاری راه‌آهن تامین شود.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا