سبک زندگی

در ۵ مرحله یخچال خود را برق بیندازید

از طرف دیگر ما همه وسایل خوراکی خود را در یخچال نگهداری می‌کنیم. به همین دلیل یخچال می‌تواند آلودگی زیادی را به خود جذب کند. از طرف دیگر اگر محیط مرطوب یخچال را هم در نظر بگیرید، بهترین مکان برای رشد میکروب‌ها است. همه این عوامل در کنار هم شستن و تمیز کردن یخچال را به یک ضرورت مهم تبدیل کرده است. در این مقاله می‌خواهیم به یک سوال مهم پاسخ دهیم: چطوری یخچال رو تمیز کنم؟ به شما اطمینان می‌دهیم پس از خواندن این مقاله می‌توانید در کمتر از ۱ ساعت یخچال خود را برق بیندازید.

۵ گام تا برق انداختن یخچال؛ ساده‌ترین راه شستشوی یخچال

جالب است بدانید شستن یخچال کار بسیار راحتی است و اگر یخچال خود را به صورت فصلی یا حداقل سالی یکبار تمیز کنید، عملکرد دستگاه را هم افزایش می‌یابد و نیازی به مراجعه تعمیرات لوازم خانگی یخچال نخواهید داشت.

۱- یخچال را از مواد غذایی خالی کنید

برای شروع تمامی مواد غذایی و بسته‌بندی‌ها را از یخچال و فریز خالی کنید. علاوه بر بازشدن فضای برای تمیزکاری، می‌توانید تاریخ مصرف مواد غذایی را هم نگاه کنید. مواد غذایی که به آن‌ها نیازی ندارید یا تاریخ مصرف‌شان به اتمام رسیده را دور بیندازید. به این ترتیب سلامت غذایی خانه را هم تامین می‌کنید.

۲- شستن طبقات یخچال؛ همه جا را برق بیندازید

با گذشت زمان معمولاً روی طبقات یخچال، جای لکه باقی می‌ماند. به همین دلیل باید طبقات یخچال را جدا کرده و در بیرون تمیز کنید. البته اگر طبقات یخچال شما قابل جدا شدن نیست، چاره‌ای جز تمیز کردن طبقات داخل خود یخچال وجود ندارد.

یک دستمال تمیز به همراه مایع ظرفشویی کافی است تا یخچال را برق بیندازید. حواستان باشد که آب به قسمت‌های حساس مثل موتور نرسد و گرنه نیاز به تعمیر یخچال در منزل خواهید داشت. دقت داشته باشید که پس از شستشو طبقات باید آن‌ها را کاملاً خشک کنید.

۳- تمیز کردن داخل یخچال؛ خودتان را برای یک عملیات طولانی آماده کنید!

تمیز کردن داخل یخچال بیش از سایر قسمت‌ها از شما زمان می‌برد. برای تمیز کردن داخل یخچال یک دستمال کافی است. پیشنهاد می‌کنیم از مواد شیمایی برای شستشوی این قسمت استفاده نکنید. بهترین راه حل استفاده از مواد طبیعی است. در ادامه مقاله دو محلول طبیعی که به راحتی در خانه قابل ساخت است را به شما معرفی می‌کنیم. به کمک این محلول‌ها می‌توانید یخچال خود را برق بیندازید.

۴- همه چیز را به جای اول برگردانید

خب کار تمیز کردن یخچال تا حدی زیادی انجام شده است. حالا وقت آن رسیده که مواد غذایی را به درون یخچال باز گردانید. پیشنهاد می‌کنیم حالا که یخچال را حسابی برق انداخته‌اید، به چیدمان مواد غذایی داخل یخچال هم توجه ویژه داشته باشید و هر گروه مواد غذایی را داخل طبقه خاصی از یخچال بگذارید.

 ۵- در یخچال را تمیز کنید و تمام!

آخرین قسمت اتمام شستشو و تمیز کردن کامل یخچال، درب آن است. یک دستمال آغشته به آبلیو یا سرکه برای این کار کفایت می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم حسابی و با فشار زیاد تمام در را تمیز کنید. گوشه‌های در همان جایی است که باید حسابی تمیز کنید.

از طرف دیگر حالا که همه جای یخچال را تمیز کرده‌اید، حیف است که سقف یخچال را فراموش کنید. یک دستمال مرطوب را بردارید و حسابی سقف یخچال را تمیز کنید. مواظب گرد و خاک‌ها باشید، چون درب یخچال از جمله قسمت‌هایی است که حسابی خاک می‌گیرد.

جوش شیرین و سرکه؛ دو محلول بی‌نظیر برای تمیز کردن یخچال

همیشه مواد طبیعی برای پاک کردن یخچال بهتر از مواد شیمیایی است. اولاً تمیز کردن یخچال با مواد طبیعی خطر کمتری دارد و دوماً به راحتی و بدون صرف هزینه در منزل قابل تهیه است. ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک چهارم پیمانه آب گرم مخلوط کنید. از این محلول می‌توانید برای تمیز کردن داخل یخچال استفاده کنید.

اگر هم یک فنجان سرکه سیب را با سه فنجان آب گرم مخطوط کنید، یک محلول بی‌نظیر برای تمیز کردن یخچال در اختیار خواهید داشت. با این محلول می‌توانید حسابی یخچال خود را از شر کثیفی‌ها و میکروب‌ها نجات بدهید.

برای از بین بردن بوی بد یخچال از قهوه و جوش شیرین استفاده کنید

اگر یخچال یا فریز شما بوی بدی می‌دهد، کافی است یک بشقاب پر از دانه‌ها قهوه را شب تا صبح داخل یخچال بگذارید. قهوه بوی بد را به خود جذب کرده و شما را از شر بو خلاص می‌کند. اگر هم یک پاکت باز جوش شیرین را داخل یخچال بگذارید، همین کار را برای شما انجام می‌دهد. خلاصه اینکه قدرت مواد طبیعی در پاکسازی یخچال را فراموش نکنید.

شما چه راه‌هایی برای تمیز کردن یخچال دارید؟

در این مقاله سعی کردیم راه‌حل‌های موجود برای تمیز کردن یخچال را جمع آوری و ارائه کنیم. امیدواریم پاسخ سوال «چطوری یخچال رو تمیز کنم» را گرفته باشید. همیشه پیشگیری و حفاظت از لوازم آشپزخانه بهتر از تعمیر آنها است. اما اگر نیاز به تعمیر یخچال پیدا کردید کافی است با نیوسرویس تماس بگیرید. نیوسرویس بهترین شرکت تعمیر لوازم خانگی در تهران است. خدمات نیوسرویس بسیار متنوع و شامل تمامی لوازم خانگی است. از تعمیر یخچال سامسونگ در تهران تا تعمیر کولر گازی خود را می‌توانید به نیوسرویس بسپارید. تمامی خدمات و قطعات استفاده شده در حین تعمیر شامل ضمانت است. برای آشنایی بیشتر کافی است عبارت «نیو سرویس» را در گوگل جستجو کرده و وارد سایت این شرکت تعمیرات لوازم خانگی شوید.

در انتهای مقاله از شما می‌خواهیم نظرات و تجربیات خود را از تمیز کردن یخچال در زیر همین پست با ما به اشتراک بگذارید. مطمئن هستیم شما ایده‌ها و تکنیک‌های بی‌نظیری برای تمیز کردن یخچال و فریز دارید.

م. خ 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا