فرهنگ و هنر

دستگیری نگهبانی که برای نقاشی ارزشمند چشم کشید!

دادگاهی در مسکو نگهبان موزه‌ای را که با خودکار برای آدمک‌های یک نقاشی ارزشمند چشم کشیده بود را برای خرابکاری مجرم شناخت.

به گزارش کا 118 و به نقل از آرت‌نیوزپیپر، یک نگهبان روس در ماه دسامبر و در نخستین روز فعالیتش در مرکز یلتسین واقع در شهر «یکاترینبرگ» برای یک تابلو نقاشی قرن بیستمی با خودکار چشم کشیده بود.

این تابلو نقاشی در دهه ۳۰ میلادی خلق شده بود و «آنا لپورسکایا» نقاش این تابلو نقاشی به عمد شخصیت‌های تابلو نقاشی را بدون اجزای صورت نقاشی کرده بود.

روز گذشته دادگاهی در روسیه این نگهبان که «الکساندر واسیلیف» نام دارد را به عنوان یک خراب‌کار مجرم شناخت و او را به سپری کردن ۱۸۰ ساعت کار اجباری محکوم کرد. همچنین بر اساس رای دادگاه این نگهبان باید از نظر روانی مورد ارزیابی قرار بگیرد.

نگارخانه دولتی «ترتیاکوف» این تابلو نقاشی را به مرکز «یلتسین» امانت داده بود. ارزش این نقاشی ۷۵ میلیون روبل معادل ۱.۲ میلیون دلار برآورد شده است.

این نگهبان پیش از این در گفت‌وگویی با یکی از رسانه‌های روس اظهار کرد در زمان نقاشی کشیدن با خودکار فکر می‌کرده این یک نقاشی کودکانه است و در آن زمان چند نوجوان که برای ملاقات به گالری آمده بودند نیز او را به انجام این کار تشویق کرده بودند و اگر می‌دانست این نقاشی بسیار گران است و از مسکو به گالری منتقل شده است، هرگز به آن آسیبی نمی‌رساند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا