فرهنگ و هنر

دهه هشتادی های عضو کانون های مساجد قم با رهبر انقلاب معظم انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند

به گزارش خبرنگار کا 118، آنان با حمل پرچم‌های جمهوری اسلامی  و تمثال‌های امام راحل ، رهبر معظم انقلاب و شهید حاج قاسم سلیمانی، در حالی که دستان یکدیگر را به نشانه اتحاد و همبستگی گرفته بودند، با شعار “لبیک یا خامنه‌ای”، متن میثاق‌نامه با رهبری را قرائت کردند.

در این آیین که با قرائت آیه‌هایی چند از کلام‌الله مجید و اجرای سرود مقدس جمهوری اسلامی توسط رزم نوازان فراجای استان همراه بود، سرود میثاق که برای کنگره ملی شهدا و سالگرد شهادت سردار مهدی زین‌الدین تهیه شده بود برای نخستین بار اجرا  شد.

آنان با پیشانی‌ بندهای منقوش به عبارت “ما ملت امام حسینیم” و با فریادهای کوبنده “مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس، مرگ بر آل سعود، مرگ بر منافق و مرگ بر فتنه‌گر ،اوج خشم و انزجار خود از جنایت‌ها و فجایع به‌وجود آمده توسط استکبار جهانی و مزدوران آن به‌ویژه شهادت تنی چند از نمازگزاران حرم مطهر شاهچراغ (ع) را نشان دادند.

دهه هشتادی های عضو کانون فرهنگی و هنری مساجد  همچنین با حضور بر مزار شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی، ضمن قرائت فاتحه و نثار شاخه‌های گل به مقام شامخ آنان ادای احترام کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم دراین مراسم با گرامیداشت شهیدان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، جایگاه رفیع شهدا را مورد توجه قرار داد و گفت: طبق فرموده قرآن کریم، شهیدان زنده‌اند و نزد خداوند روزی می‌خورند.

امیر علی عموزاده در ادامه با بیان اینکه شهیدان نظاره‌گر اعمال و رفتار ما هستند تاکید کرد: با تلاش برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تداوم راه شهیدان، با آرمان‌های بلندشان تجدید عهد و پیمان ببندیم.

دانش‌آموزان استان قم با رهبر انقلاب معظم انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند

دانش‌آموزان استان قم با رهبر انقلاب معظم انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند

دانش‌آموزان استان قم با رهبر انقلاب معظم انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند
 

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا