کارگری

دولت مصوبه افزایش ۳۸ درصدیِ حقوق بازنشستگان را تأیید کرده/ تأمین اجتماعی به دنبال تأمین منابع مورد نیاز است

دولت مصوبه  افزایش ۳۸ درصدیِ حقوق بازنشستگان را تأیید کرده/ تأمین اجتماعی به دنبال تأمین منابع مورد نیاز است

یک نماینده مجلس گفت: طبق اطلاعی که بنده دارم و طبق اظهارات روز گذشته مدیرعامل تأمین اجتماعی کشور در کمیسیون اجتماعی مجلس، دولت مصوبه هیئت امنا را تأیید و بر مبنای همان ۳۸ درصد به تأمین اجتماعی اعلام کرده و الان هم تأمین اجتماعی به دنبال راهکار اجرای مصوبه و تأمین منابع مورد نیاز است.

به گزارش کا 118، علی اصغر عنابستانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، در برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت وگو در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح گفت: جمع‌بندی دولت این است که می‌تواند در مصوبه هیئت امنا دخل و تصرف کند که ما در مجلس تأکید کردیم دولت این اجازه را ندارد.

وی افزود: طبق اطلاعی که بنده دارم و طبق اظهارات روز گذشته مدیرعامل تأمین اجتماعی کشور در کمیسیون اجتماعی مجلس، دولت مصوبه هیئت امنا را تأیید و بر مبنای همان ۳۸ درصد به تأمین اجتماعی اعلام کرده و الان هم تأمین اجتماعی به دنبال راهکار اجرای مصوبه و تأمین منابع مورد نیاز است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تأکیدکرد: طبق اعلام آخرین نظر دکتر موسوی مدیرعامل تأمین اجتماعی کشور در مجلس، دولت مصوبه هیئت امنا که همان افزایش ۳۸ درصدی است را تأیید و به سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرده و اگر این حرف تا این مرحله درست باشد همه اختلاف نظرها حل می‌شود و تا پایان این ماه هم پرداختی‌ها شروع می‌شود.

عنابستانی با بیان اینکه مبنای این افزایش از ابتدای سال است و معوقات هم پرداخت خواهدشد گفت: این افزایش ۳۸ درصدی از ابتدای سال اعمال می‌شود.

همچنین در این برنامه حسن صادقی گفت: علت انعکاس خبرهای متناقض درمورد حقوق بازنشستگان این است که دولت در گرفتن تصمیمات اثرگذار در جامعه به ویژه افزایش حقوق بازنشستگان خیلی منفعلانه عمل می‌کند.

وی افزود: الان پنج ماه است که جامعه کارگری بازنشسته با استرس روحی روانی مواجه است و به همین دلیل هم مجلس شورای اسلامی به عنوان نهاد نظارتی مصوبه اولیه دولت را به درستی ابطال کرده است.

دبیرکل خانه کارگر اظهارکرد: دولت برای زمان خریدن این موضوع را با استناد به اصل ۱۳۸ قانون اساسی، به هیئت امنای تأمین اجتماعی که اکثراً هم وزرای خودش است محول کرده است.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا