فرهنگ و هنر

دیداری از جنس عشق و دلدادگی و تکریمی به پاس قدرشناسی

به گزارش خبرنگار کا 118؛ با روی کار آمدن دولت مردمی سیزدهم رسیدگی جدی به مسائل و مشکلات جامعه ایثارگران و تکریم و دلجویی از آنان به عنوان صاحبان اصلی انقلاب اسلامی به یکی از برنامه های اصلی مسوولان و مدیران تبدیل شده و در اولویت اصلی قرار گرفته است.

در استان کرمانشاه نیز این برنامه دولت توسط استاندار به صورت منظم اواخر هر هفته انجام می شود و «بهمن امیری‌مقدم» نماینده عالی دولت در استان به همراه جمعی از مدیران هر هفته به دیدار خانواده های معظم شهدا می روند و از نزدیک با آنها به گفت و گو می نشینند و مسائل و مشکلات آنان را مورد بررسی قرار می‌دهند.

در آخر هفته جاری نیز استاندار کرمانشاه به روال همیشگی به منزل سه تن از شهدای گرانقدر استان در شهر کرمانشاه رفت و ساعاتی را با آنان به گفت و گو نشست و از نزدیک مسائل و مشکلات آنان را شنید.

امیری‌مقدم در این برنامه ابتدا به منزل شهید «مسعود حجتی» رفت و یا زنده نگه داشتن یاد و خاطره این شهید بزرگوار با آیت الله «محمد حجتی»، پدر این شهید دیدار کرد و جویای احوال او شد.

آیت الله حجتی از مبارزان انقلابی استان کرمانشاه و امام جمعه سابق شهر کرمانشاه است که این روزها با وجود کهولت سن در مسجد میرعبدالباقی منبر می رود و نماز جماعت را اقامه می کند.

استاندار کرمانشاه در جریان این ملاقات با اهدای لوح تقدیر از صبوری و ایثار آیت الله حجتی تقدیر کرد.

دیداری از جنس عشق و دلدادگی و تکریمی به پاس قدرشناسی

بازگشایی مرز خسروی، کرمانشاه را زنده کرد

آیت الله «محمد حجتی»، امام جمعه سابق کرمانشاه و از مبارزان دوران انقلاب نیز در این دیدار گفت: یکی از آرزوهای دیرینه من بازگشایی مرز بین المللی خسروی بود که با همت و تلاش استاندار محقق شد و با بازگشایی مرز خسروی، کرمانشاه زنده شد.

این عالم برجسته کرمانشاهی در ادامه گفت: خسروی، مسیر عرفا، بزرگان و عالمان دین برای رفتن به عتبات عالیات بوده و راه کربلا یعنی کرمانشاه و در حقیقت کلید قفل خسروی را امام رضا علیه السلام به استاندار کرمانشاه هدیه داد.

«بهمن امیری‌مقدم»، استاندار کرمانشاه نیز در این دیدار گفت: مرز بین المللی خسروی با عنایت علی بن موسی الرضا(ع) باز شد و ما فقط برای مردم و کرمانشاه یک خادم کوچک بودیم.

وی اظهار کرد: باید هر کسی که دل در گرو پیشرفت و ترقی کرمانشاه و مردم گرانقدر آن دارد، برای معرفی و شناساندن زیبایی ها، ظرفیت ها، داشته های متعدد و گرانبهای آن با تمام توان بکوشد. ایران و جهان باید کرمانشاهِ زیبا را بخوبی بشناسد.

حضور استاندار کرمانشاه در منزل شهید اهل سنت

استاندار کرمانشاه در ادامه دیدارهای هفتگی خود با حضور در منزل شهید «نصرالله بابایی»، از شهدای اهل سنت، یاد و خاطره این شهید را گرامی داشت و جویای احوال مادر شهید شد.

شهید بابایی در سال ۱۳۶۵ در درگیری با ضدانقلاب به شهادت رسید.

استاندار کرمانشاه در جریان این ملاقات با اهدای لوح تقدیر از ۳۶ سال صبوری مادر شهید بابایی تقدیر کرد. پدر شهید هم به رحمت ایزدی پیوسته است.

دیداری از جنس عشق و دلدادگی و تکریمی به پاس قدرشناسی

حضور در منزل شهید خجسته سومین مقصد استاندار کرمانشاه

امیری‌مقدم، همچنین با حضور در منزل شهید «قدرت الله خجسته»، یاد و خاطره این شهید را گرامی داشت و از ایثار و صبوری خانواده شهید تقدیر کرد. شهید خجسته در سال ۱۳۶۷ در عملیات مرصاد به شهادت رسیده است.

استاندار کرمانشاه در جریان این ملاقات با اهدای لوح تقدیر از همسر شهید خجسته که برادرش هم از شهدای انقلاب اسلامی است، تقدیر کرد.

شهدا بر گردن ما حق دارند

امیری‌مقدم در پایان این دیدارها در سخنانی کوتاه با بیان اینکه ملت ایران قدردان خون شهدا هستند، گفت: شیرمردان بسیاری برای دفاع از ایران اسلامی از جان خود گذشتند و مردم عزیز ما قدردان این جانفشانی‌ها و شهادت طلبی‌ها هستند.

دیداری از جنس عشق و دلدادگی و تکریمی به پاس قدرشناسی

استاندار کرمانشاه افزود: شهدا و ایثارگران الگویی ماندگار برای جوانان ما هستند و باید این الگوها را هرچه بهتر و بیشتر از طریق رسانه ها به نسل جوان معرفی کنیم.

وی تاکید کرد: شهدا بر گردن ما حق دارند و باید تلاش کنیم که ادامه دهندگان راه آنان باشیم و آرمان های آنان را زمین نگذاریم.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه در ادامه گفت: ما و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید توجه داشته باشیم که راه شهدا برای ما حجت است و مواظب باشیم در دنیا در مسیر آنها حرکت کنیم و عکس شهدا عمل نکنیم.

امیری‌مقدم ادامه داد: امروز هم ما در جایگاه خدمت هستیم و باید از شهدا درس ایثارگری بگیریم و خدمتگزار مردم باشیم.

دیداری از جنس عشق و دلدادگی و تکریمی به پاس قدرشناسی

کرمانشاه ۳۰ هزار ایثارگر دارد

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۷۶ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا