فرهنگ و هنر

راهیابی ۵۲۰۰ اثر در جشنواره فیلم مدرسه

به گزارش کا 118از دبیرخانه دائمی جشنواره فیلم مدرسه، امیرحسین اخوین در مراسم اختتامیه و اهدای جوایز این دوره از جشنواره در مقطع ابتدایی که در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، اظهار کرد: از روز شنبه ۲۱ آبان در سینما فلسطین اکران آثار برگزیده جشنواره را شاهد خواهیم بود که تا ۲۵ آبان ماه ادامه دارد و در روز ۲۶ آبان نیز مراسم اهدای جوایز بخش نوجوان جشنواره را خواهیم داشت.

در ادامه این رویداد، سجاد عباسی معاون حوزه هنری کودک و نوجوان گفت: امیدوارم این مسیر که تمام هنرمندان طی کردند تا سخنرانی خود را در آثارشان نشان دهند برای کودکان و نوجوانان سرشار از شوق باشد.

شیرین مهرابیان نماینده خانه خلاق تم نیز در این مراسم اظهار کرد: رسالتی در خانه تم تعریف شده که مبتنی بر آن، بچه های ایرانی باید شخصیت ها و قهرمانان ایرانی داشته باشند.

وی افزود: بخش بزرگی از فرهنگ در شخصیت هایی است که هر کشوری در قصه های خود خلق می کند. ما با رویاهایمان زنده هستیم هرچه شخصیت های قصه برای ما باشند و از دل ادبیات و فرهنگ ما بیرون آمده باشند می توانند فرهنگ ایرانی اسلامی را منتقل کنند.

مهرابیان ادامه داد: یک شخصیت وقتی قدرتمند می شود که بتواند در فیلم ها و انیمیشن ها بیاید یا در قالب نماد ساخته شود. فرهنگ با تکرار ماندگار می شود؛ افرادی که این محصولات را تولید می کنند نیز قصد دارند زنجیره ای بسازند تا آن شخصیت شکل بگیرد و شناخته شود.

مهدی امیری مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران نیز اظهار کرد: شهرداری تهران برای اولین بار در این جشنواره با ۳ موضوع اصلی، گام‌ دوم نسل چهارم؛ آسیب های اجتماعی و کودکان کار و خیابان؛ اخلاق و آداب شهروندی شرکت کرده است و برای اولین بار حدود ۱۷۰ اثر از گروه های مختلف به دست ما رسید.

همچنین محمد صادق باطنی مدیر شبکه کودک گفت: بچه ها بزرگترین خلاق ها و خالق های آثار هنری در سنین خود هستند. باشگاه نهال در شبکه کودک و در هفته ملی کودک افتتاح شد همچنین در شبکه امید نیز باشگاه امید داریم تا بچه های برگزیده جشنواره فیلم مدرسه در باشگاه نهال ادامه مسیر رشد خود را طی کنند، همچنین کارهای برگزیده بچه ها در  شبکه کودک به نمایش گذاشته خواهد شد.

در این آیین، جایزه ویژه خانه خلاق تم اعطا و همچنین از برگزیدگان محور نماهنگ و تیزر تبلیغاتی با حضور محمدصادق باطنی و امیرحسین اخوین قدردانی شد.

همچنین جایزه ویژه کودکان برای کودکان اعطا شد و از برگزیدگان دو محور علمی آموزشی و انیمیشن و محور داستانی و مستند قدردانی به عمل آمد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا