کارگری

نیروی دریایی ارتش به دنبال حضور موثر در عرصه بین‌المللی است

نیروی دریایی ارتش به دنبال حضور موثر در عرصه بین‌المللی است

به گزارش کا 118، امیر دریادار شهرام ایرانی در سخنانی در بدو ورود به سن پترزبورگ روسیه گفت: یکی از مأموریت‌هایی که در دستور کار نیروی دریایی کشورهای مختلف است و نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز با قوت دنبال می‌کند، دیپلماسی دریایی است.

وی با اشاره به دیپلماسی دریایی ایران در حوزه نظامی گفت: برگزاری رزمایش مشترک سالانه با حضور نیروی دریایی کشورهای روسیه و چین در چابهار، سواحل مکران و اقیانوس هند، در این راستا است.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که بنا به دعوت رسمی فرمانده نیروی دریایی روسیه، به سن پترزبورگ سفر کرده است و حضور شناورهای ایرانی در آیین رژه روز نیروی دریایی ارتش روسیه در همین راستا است.

ایرانی گفت که در این سفر با فرمانده نیروی دریایی روسیه و برخی فرماندهان و مقام‌های ارشد نظامی حاضر در سن پترزبورگ دیدارهای دوجانبه‌ای خواهد داشت.

رژه سالانه روز نیروی دریایی روسیه یکشنبه هشتم مرداد ماه ۱۴۰۲ با حضور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و مقامات بلندپایه دفاعی ۲۱ کشور جهان از جمله فرمانده نیروی دریایی راهبردی جمهوری اسلامی ایران در سن‌پترزبورگ برگزار می‌شود.

همزمان با این رژه در سن پترزبورگ، سه فروند شناور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در شمال دریای خزر در محل بندر کاسپیسک به مراسم رژه دریایی روسیه می‌پیوندند.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا