فرهنگ و هنر

روحانیت در قبال مسائل قم مسئول است

کا 118/قم رئیس حوزه‌های علمیه گفت: همه ما روحانیون در قبال مسائل قم مسئول هستیم.

آیت‌الله اعرافی، ۱۴ شهریور، در دیدار مدیرکل‌ تبلیغات استان قم و هیئت همراه از نگاه راهبردی و برنامه‌ریزی کلان و اساسی سازمان تبلیغات اسلامی قم تقدیر نمود و با بیان این‌که همه ما روحانیون در قبال مسائل قم مسئولیم، عنوان کرد: ما به‌عنوان حوزه قم در قبال هر چالش و آسیبی که در قم وجود دارد، مسئول هستیم.

وی ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های فرهنگی عبادی مساجد برخی از شهرستان‌های موفق ایران، بیان کرد: همه باید تلاش کنیم تا ارتباط روحانیت با مساجد و محلات به شکل خودجوش و از سر تکلیف قوی‌تر دنبال شود.

وی افزود: اگر بتوانیم اقدامی کنیم که مساجد بیش از این شاهد اتصال مؤثر اساتید و روحانیون فاضل و گره خوردن ایشان با فعالیت‌های فرهنگی معرفتی مساجد باشیم، قطعاً آثار آن را در محله‌های شهر شاهد خواهیم بود.

مدیر حوزه‌های علمیه اظهار کرد: لازم است تا تجربه تاریخی مساجد تراز محلات که با حضور علما، فضلای فاخر و معمرین، محور راهبری فعالیت‌های فرهنگی و معرفتی مناطق شهری بودند، احیا گردد.

وی با تأکید بر این‌که باید آگاهی مردم قم از شأن و جایگاه قم و حس تعلق آن به “جهان شهر” و مرکز مؤثر بین‌المللی پررنگ‌تر گردد، گفت: یک‌صدمین سالگشت باز تأسیس حوزه علمیه قم می‌تواند به بستری برای ارتقای آگاهی مردم نسبت به شأن و جایگاه بالای قم در عرصه بین‌الملل بیانجامد.

وی ضمن انتقاد از رها بودن و عدم راهبری و مدیریت تبلیغی اتباع غیرایرانی در کشور، تقویت بنیه مطالعات راهبری و ارائه طرح‌های پویا را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: تشکیل شبکه مبلغین و فعالان حوزه غیر ایرانی از میان خود غیرایرانیان نیازمند تدوین طرح جامع است.

آیت‌الله اعرافی بر جایگاه تأثیرگذار تعیین شاخص‌ها و سنجه‌های علمی موفقیت طرح‌های تحولی تأکید کرد و یادآور شد: حوزه علمیه از تمام ایده‌ها، دیدگاه و نظرات کارشناسی برای موفقیت، کیفی بخشی و پویایی طرح هجرت و امین استقبال می‌کند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا