کارگری

زاهدی وفا پاکدست و توامند است/ نباید دوگانگی و دوقطبی‌سازی را به جامعه منتقل کنیم/ مشکلات کشور تنها به دست یک وزیر حل نمی‌شود

زاهدی وفا پاکدست و توامند است/ نباید دوگانگی و دوقطبی‌سازی را به جامعه منتقل کنیم/ مشکلات کشور تنها به دست یک وزیر حل نمی‌شود

نماینده مردم تهران گفت: من به صلاحیت و توانمندی آقای زاهدی وفا شهادت می‌دهم و به علاوه نسبت به شرایط هم هشدار می‌دهم.

به گزارش خبرنگار کا 118، الیاس نادران، نماینده مردم تهران در مجلس،‌ به عنوان اولین نماینده موافقِ وزارت زاهدی‌وفا گفت: در مورد آقای زاهدی وفا نکاتی وجود دارد که برجستگی ایشان را برای احراز پست وزارت ثابت می‌کند. اول اینکه من تأکید می‌کنم که دعوای خانوادگی بر سر ارث و میراث را نباید در مجلس بدونِ نظر دستگاه قضا و تائید نهادهای اطلاعاتی بیان کرد که در این صورت نسبت به صلاحیت دولت و شخص رئیس‌جمهور مسئله‌سازی می‌شود. 

وی گفت: اگر ایشان آدم فقیری بودند، آن وقت صلاحیت داشتند؟ ما باید به شخصیت فردی ایشان توجه داشته باشیم. ایشان انسان پاکدست و متواضعی هستند. ضمن اینکه در کمیسیون اصل ۹۰ ادعاهای مطرح شده از سوی نماینده قبل تائید نشده است. 

نادران بیان کرد: من نزدیک به ده سفر با ایشان بودم و شهادت می‌دهم که هم ایشان و هم خانواده‌ی ایشان انسان‌های متواضعی هستند و نشانی از منش سرمایه‌دارانه در ایشان نیست. همه‌ این‌ها ارزش است؛ نباید جوری گزارش بدهیم که انگار همه‌ دستگاه‌ها خواب بوده‌اند و ما توانستیم گزارش صحیح به دست آوریم. 

این نماینده موافق ادامه داد: نکته‌ دیگر این است که ما باید شرایط اجتماعی کشور را درک کنیم. در دنیا همت بر این است که شکاف‌های اجتماعی را به کشور ما تحمیل کنند. رأی ندادن به آقای زاهدی وفا با توجه به تأئیدیه‌ رییس‌جمهور به این موضوع دامن می‌زند. بنابراین تاکید می‌کنم که باید ملاحظات عمومی و کلی کشور را درک کرد. ما نباید دو گانگی و دوقطبی‌سازی را به جامعه منتقل کنیم. 

نادران افزود: ایشان فارغ التحصیل دانشگاه امام صادق هستند و تحصیلات خود را در کانادا تکمیل کردند. من بیش از بیست سال ایشان را می‌شناسم و شهادت می‌دهم به لحاظ دیدگاهی و توانمندی در دفاع از منافع ملی خط اعتدلال را رعایت می‌کنند. 

وی تصریح کرد: ایشان می‌توانست در مورد یکسری اهداف دست‌نیافتنی صحبت کند و برنامه‌ی خود قرار دهد و بعد هم کار خود را انجام دهد اما ایشان واقع‌بینانه به موضوع نگاه کردند. ضمن اینکه باید توجه کنیم مشکلات کشور تنها به دست یک وزیر حل نمی‌شود، همه مجموعه باید کمک کنند. حل مسئله‌ اشتغال ماموریت یک وزارتخانه نیست. 

نادران در مورد تعامل زاهدی وفا با نمایندگان مجلس گفت: ایشان در مورد علت‌عدم حضورشان در مجلس در زمان سرپرستی گفتند برای اینکه شائبه‌ی لابی‌گری به وجود نیاید در مجلس حضور پیدا نکردم که بعد از گرفتنِ پست وزارت اوضاع تغییر می‌کند و تعامل بیشتری با مجلس خواهند داشت. 

وی گفت: نمایندگان دقت کنند ایشان اقتصاددان باتجربه و با سابقه مدیریت هستند، باید به ایشان کمک کنیم تا این مسئولیت برعهده بگیرند. 

نادران گفت: دولت در آستانه تدوین بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه است. اگر در این برنامه‌ها امور مربوط به بازنشستگان و صندوق‌ها و اشتغال و… به دلیلِ نبودِ وزیر بر سر این وزارتخانه نادیده گرفته شود، مسئول انباشته شدنِ مطالبات را چه کسی بر عهده می‌گیرد؟ 

وی تاکید کرد: من به صلاحیت و توانمندی ایشان شهادت می‌دهم و به علاوه نسبت به شرایط هم هشدار می‌دهم.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا