فرهنگ و هنر

سالانه برای بیش از سه هزار جانباز در استان کرمانشاه کمیسیون پزشکی تشکیل می‌شود

به گزارش خبرنگار کا 118؛ «خسرو شهیدی» روز پنجشنبه در حاشیه اولین کنفرانس آموزشی پزشکان پایش سلامت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان های غرب کشور که سرسرای بنیاد شهید کرمانشاه برگزار شد، افزود: در هر کمیسیون پزشکی بیش از ۳۰۰ جانباز و ایثارگر برای پایش سلامت دعوت می‌شوند.

وی در ادامه بیان داشت: کنفرانس امروز با حضور ۷۰ پزشک پایش سلامت بنیاد شهید استان های ایلام، کردستان، کرمانشاه، همدان و لرستان در راستای آموزش طب سنجی سالمندی ایثارگران و همچنین تغذیه غذایی آنها تشکیل شده است.

شهیدی اظهار داشت: کمیسیون های پزشکی در راستای تعیین درصد جانبازی با توجه به تشدید عوارض مجروحیت در طی سالیان، یا ناتوانی و از کار افتادگی با توجه به افزایش سن آنها تشکیل می‌شود.

وی تاکید کرد: کمیسیون پزشکی برای ایثارگران و جانبازانی که دارای پرونده بالینی باشند و یا طبق ماده ۲۲ و ۲۶ که مشمول اعضای خانواده های شهدا و ایثارگران است، تشکیل می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در ادامه کمیسیون پرونده های ماده ۲۲ و ۲۶ را مرتبط به همسران شهدا و جانبازان و فرزندان آنها دانست که به دلیل ابتلا به بیماری های خاص مانند سرطان، جراحی قلب و دیگر موارد که زمین گیر شده اند و بنیاد شهید و امور ایثارگران با پرداخت حق پرستاری از آنها حمایت می کند.

شهیدی همچنین اذعان داشت: برخی جانبازان قطع عضو با تشخیص پزشک و کمیسیون پزشکی نیاز به مراقبت داشته باشند برای آنها براساس سطح بندی که وجود دارد حق پرستاری پرداخت می شود.

کرمانشاه ۳۰ هزار ایثارگر دارد

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۷۶ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا