فرهنگ و هنر

از تمدید ارسال آثار به سینما حقیقت تا رونمایی از لوگو «هفت خوان اسفندیار»

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره سینما حقیقت، میزبانی تالار هنر از هنرمندان و اصحاب رسانه، رونمایی از لوگو نمایش «هفت خوان اسفندیار» و… از جمله خبرهای دریافتی سینما و تئاتر است.

با توجه به درخواست فیلمسازان حوزه مستند، مهلت ارسال اثر برای شرکت در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» تا پایان شهریورماه جاری تمدید شد.

از تمدید ارسال آثار به سینما حقیقت تا رونمایی از لوگو «هفت خوان اسفندیار»

به گزارش کا 118 به نقل از واحد ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، محمدرضا بهشتی منفرد مدیر امور مجامع و جشنواره‌های مرکز گسترش گفت: با توجه به استقبال از فراخوان شانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» و درخواست فیلمسازان برای تمدید مهلت ارسال اثر، تصمیم گرفتیم مهلت دریافت آثار را تا پایان وقت اداری پنجشنبه ۳۱ شهریورماه تمدید کنیم. فیلمسازان حتما برای ثبت تقاضا به سایت جشنواره به این نشانی panel.irandocfest.ir  مراجعه کنند.  
شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی مقدم آذرماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

«ترین حرفه‌ای» در تماشاخانه هیلاج/ رمزگشایی از مهمان ناخوانده

نمایش «ترین حرفه‌ای» به کارگردانی امیرعلی ابراهیمی از ساعت ۱۸ امروز ۱۵ شهریور ماه اجرای خود را در تماشاخانه هیلاج آغاز کرده و تا ۲۵ مهرماه هر شب به جز شنبه‌ها روی صحنه می‌رود.

از تمدید ارسال آثار به سینما حقیقت تا رونمایی از لوگو «هفت خوان اسفندیار»

امیرعلی ابراهیمی این نمایش را بر اساس متن‌های حرفه‌ای (دوژان کواچویچ) و در انتظار گودو (ساموئل بکت) آماده اجرا کرده است.
در خلاصه داستان این اثر آمده است: تئودور مهمانی ناخوانده دارد که ادعا می‌کند، داستان، نمایشنامه و مقاله‌های تئودور را به همراه دارد، تئودور هیچ کدام از آنها را ننوشته اما اسرار پنهان زندگی‌اش در نوشته‌ها وجود دارد.
مینا اصلانی میمندی، یحیی ایزدپناه، هلما بهشتی، محمد بیات، علی تیمورفامیان‌اصل، نیلوفر زینلی، عسل(ژابیز) شهبازی، محمد صدیق، یلدا عباس‌زاده، ریحانه گودینی، راحله گودینی، گندم(معصومه) محمدی، پوریا مشفق سمیع، نرگس میرمحمدصادقی بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش پرداختند.
از دیگر عوامل این اثر می‌توان به: سیاوش مشتاقی(طراح صحنه)، امیرعلی ابراهیمی(طراح نور)، هلما بهشتی، نیلوفر زینلی، یحیی ایزدپناه(طراح لباس)، عسل(ژابیز) شهبازی(مترجم)، الهه کوه‌بر(طراح پوستر، بروشور و محتوای تبلیغاتی)، کیمیا بهشتی(دستیاراول کارگردان، برنامه‌ریز و انتخاب موسیقی)، علی تیمورفامیان اصل(سرپرست گروه کارگردانی)، علی محمدنژاد، آزاده صالحی نظام آبادی، سامان مهدی زاده جرجافکی، ارغوان دماوندی(گروه کارگردانی) و صدرا صباحی (مدیر روابط عمومی، مشاور رسانه و تبلیغات) اشاره کرد.
علاقمندان به تماشای این اثر می‌توانند برای خرید بلیت، به صورت مجازی از طریق سایت تیوال و به صورت فیزیکی به تماشاخانه هیلاج واقع در خیابان کریمخان، خیابان ایرانشهر، کوچه مهاجر، پلاک ۲۲ مراجعه کنند.

تالار هنر میزبان هنرمندان و اصحاب رسانه می‌شود

به گزارش روابط‌عمومی تالار هنر نمایش “کتابخورها” به کارگردانی اسماعیل رحیمی‌سروش ساعت ۱۹:۳۰ روز سه‌شنبه ۱۵ شهریور برای اصحاب رسانه و هنرمندان به روی صحنه می‌رود.

نمایش «کتابخورها» داستان سه موریانه را روایت می­‌کند که به همراه یک سوسک چوبخوره در قفسه کتابخانه‌ای زندگی می‌کنند و کتاب‌ها را می‌خورند. با ورود عنکبوت، دردسرها و خطرات جدی برای آنها ایجاد می‌شود. 

در این نمایش علی باروتی، سارا بابائی، جعفر غلامپور، مرتضی یعقوب‌پور، مهشاد حجتی و نادیا فداکار به ایفای نقش می­‌پردازند و هادی قضات (خواننده)، سینا ییلاق‌بیگی (طراح صحنه)، فرزانه عاقلی (طراح لباس)، حسین تبریزی و لیلا پریشان (طراح گریم)، احمد سیاه رستمی (طراح حرکت)، کیوان ضیاءپور (طراح نور)، سارا بابایی (دستیار کارگردان و برنامه‌ریز) و جعفر غلامپور (دستیار دوم کارگردان) حضور دارند.

نمایش «کتابخورها» تا نیمه مهرماه در تالار هنر برای مخاطب کودک و نوجوان به روی صحنه می‌رود.

مهلت شرکت در «همایش ملی تئاتر برای نوجوانان» تمدید شد

مهلت ارسال آثار متقاضیان شرکت در «همایش ملی تئاتر برای نوجوانان» از سوی دفتر پژوهش، آموزش و انتشارات اداره کل هنرهای نمایشی تا ۳۱ شهریور ماه تمدید شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، با توجه به استقبال پژوهشگران و هنرمندان به منظور شرکت در «همایش ملی تئاتر برای نوجوانان» مهلت ارسال آثار به این رویداد تمدید شد.
محور پذیرش آثار در این همایش با توجه به فراخوان اعلامی در قالب مقاله خواهد بود.
گفتنی است، دبیرخانه این رویداد در نظر دارد پیشنهاد شرکت‌کنندگان را برای ارائه آثار در قالب‌های دیگر از جمله نشست‌ یا پنل‌های علمی- تخصصی و سخنرانی نیز مورد بررسی قرار دهد. 
علاقه‌مندان برای ارسال آثار و ارائه پیشنهاد در ارتباط با قالب اثر خود، می‌توانند تا ۳۱ شهریور به نشانی اینترنتی https://namayesh.org  مراجعه کنند. 

«همایش ملی تئاتر برای نوجوانان» توسط دفتر پژوهش، آموزش و انتشارات اداره کل هنرهای نمایشی با هدف ترغیب سیاستگذاران، متخصصان، دانشگاهیان و جامعه حرفه‌ای تئاتر کشور با رویکرد میان‌رشته‌ای و محوریت توجه به جایگاه دوران نوجوانی در قالب سخنرانی، ارائه مقاله و برگزاری نشست‌های علمی- تخصصی در آبان سال جاری برگزار خواهد شد.

کارگاه از ایده تا کارگردانی فیلم کوتاه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی سوره، کارگاه «از ایده تا کارگردانی فیلم کوتاه» با تدریس سیدمحمدرضا خردمندان، کارگردان و فیلمنامه‌نویس سینما و تلویزیون برای جمعی از فیلمسازان جوان سراسر کشور توسط مرکز تولیدات کوتاه سوره برگزار شد. 

از تمدید ارسال آثار به سینما حقیقت تا رونمایی از لوگو «هفت خوان اسفندیار»

در این کارگاه دو روزه که در تاریخ ۱۴ و ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ در سالن کنفرانس سازمانی سینمایی سوره در حال برگزاری است، افراد منتخب فراخوان کشوری طرح و فیلمنامه کوتاه که از میان بیش از ۶۰۰ نفر در ۳۰ استان انتخاب شده‌اند، حضور دارند.
طبق فراخوان سال گذشته سازمان سینمایی سوره حوزه هنری در سراسر کشور جهت دریافت طرح و فیلمنامه کوتاه، ۶۰۰ نفر از استان‌های مختلف آثار خود را ارسال کردند که پس از داوری طی دو مرحله در نهایت ۲۰ طرح شاخص انتخاب شد. سپس با بررسی رزومه و نمونه کارهای منتخبان، ۱۰ فیلمساز نهایی برای شرکت در دوره کارگاهی و حمایت انتخاب شدند.
فیلمسازان کوتاه منتخب پس از شرکت در این دوره کارگاهی دو روزه و بازنویسی طرح‌های خود در مهلت مقرر، با تخصیص بودجه تولید توسط مرکز تولیدات کوتاه سوره در استان خود ساخت این آثار را به سرانجام می‌رسانند.
در این کارگاه محمدرضا خردمندان علاوه بر نمایش و نقد فیلم‌های کوتاه‌ برگزیده جهان، به تدرس مباحث و تکنیک‌های فیلمنامه نویسی و کارگردانی فیلم کوتاه می‌پردازد. خردمندان، کارگردان و فیلمنامه‌نویس سینمای ایران است که ساخت فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد»، سریال «از سرنوشت» و فیلم‌های کوتاه «هنوز»، «بچه و مرد»، «احسان»، «گزارشگر»، «دوئل»، «جایی میان ابرها»، «درنگ»، «قرار پنجشنبه» و… را در کارنامه دارد.
مرکز تولیدات کوتاه سازمان سینمایی سوره این طرح را با هدف رصد وضعیت فیمسازی استان‌ها و دسترسی به افراد مستعد برای ادامه مسیر فیلمسازی اجرا کرده است.

رونمایی از لوگو نمایش «هفت خان اسفندیار»

لوگو نمایش «هفت خان اسفندیار» به کارگردانی و تهیه کنندگی حسین پارسایی رونمایی شد.

لوگو موسیقی- نمایش «هفت خان اسفندیار» توسط حامد حکیمی طراحی شده و رامین گرجی هم موشن گرافی آن را به سرانجام رسانده است.

«هفت‌خان اسفندیار» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی حسین پارسایی و نویسندگی محمدرضا کوهستانی است که این روزها آخرین مراحل آماده سازی خود را پشت سر می‌گذارد. 

از تمدید ارسال آثار به سینما حقیقت تا رونمایی از لوگو «هفت خوان اسفندیار»

این نمایش برداشتی آزاد از شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی است که یوسفعلی میرشکاک نیز به عنوان مشاور محتوایی در این اثر حضور دارد. 

«هفت خان اسفندیار» نخستین حضور سازمان اوج بر صحنه تئاترحرفه‌ای است که آن را با مشارکت بنیاد فرهنگی رودکی روی صحنه می‌برد.

این نمایش قرار است در تالار وحدت تهران روی صحنه برود. اسامی بازیگران و عوامل اجرایی موسیقی – نمایش «هفت خان اسفندیار» بزودی معرفی خواهند شد.

نمایش «اقامت اجباری» به کارگردانی آناهیتا زینی‌وند به روی صحنه می‌رود.
این تئاتر به نویسندگی امیرحسین مصلی که پیش از این نمایشنامه‌اش منتشر شده بود، از ۱۶ شهریور، ساعت ۱۹ الی ۲۰:۳۰ به تهیه کنندگی مونا معافی در تماشاخانه اهورا اجرا خواهد شد.
داستان «اقامت اجباری» درباره معلمی است که چندین نسل از دانش‌آموزان دهکده‌ای را تربیت کرده‌ است اما عاقبت در همان مدرسه‌ای که خود بنا کرده محصور می‌شود!
بازیگران این تئاتر به ترتیب ورود به صحنه مینا شجاعیان، ایمان سلگی، مهریار عیدی، پگاه نوربخش، میثم غنی‌زاده، سمانه جنیدی جعفری، امید رضوی هستند که با صدای افتخاری امین میری در نقش گوینده رادیو همراه است.

از تمدید ارسال آثار به سینما حقیقت تا رونمایی از لوگو «هفت خوان اسفندیار»

دیگر عوامل این نمایش به شرح زیر است:برنامه‌ریز، طراح لباس و دستیار کارگردان: ستاره انتظار، منشی صحنه: فاطمه سعدی، نور و صدا: یگانه پاکستانی، موسیقی و صداگذاری: آرمان ابوالقاسمی، طراح گریم: عاطفه ابیضی،مجری گریم آقایان: حمیدرضا قاسمی،دستیار گریم: فرانک اشرفی و محبوبه هادی‌زاده بجستانی،ساخت دکور: حسین امیر احمدی،طراح و ساخت تیزر: امید رضوی،دستیار صحنه: حسین نجفی پارسا
مجری طرح: یغما فشخامی،عکاس: شراره عایفی،طراح پوستر: هادی کاظمی
درآمد حاصل از فروش نمایش اقامت اجباری نیز صرف امور خیریه در مجموعه «همدرد» خواهد شد.
 

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا