فرهنگ و هنر

سردبیر «ترند»: تبلیغات فیلم‌های ایرانی در جمهوری آذربایجان کم است

امین علی اف – Emin Alliev در گفت و گو با خبرنگار سینمایی کا 118، اظهار داشت: به گمانم، فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی در آذربایجان آنقدرها هم محبوب نیست. مردم آذربایجان فیلم‌های ایرانی نمی‌بینند. چون بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی به زبان فارسی است. گاهی هم به زبان ترکی استانبولی، آذربایجانی و دیگر زبان‌ها برگردانده می‌شود و طبیعتا اقبال چندانی از این فیلم‌ها نمی‌شود.

علی اف معتقد است مخاطب‌های آذربایجانی، فیلم‌هایی را که در ترکیه ساخته می‌شود و فیلم‌های هالیوودی را ترجیح می‌دهند، آن‌ها را می‌شناسند و تماشا می‌کنند. تماشاچی‌های آذربایجانی از فیلم‌های ایرانی هنوز هم اطلاعی ندارند.

سردبیر خبرگزاری «ترند» جمهوری آذربایجان بر تبلیغات صنعت فیلمسازی ایران در جمهوری آذربایجان تأکید کرد و گفت: بدون تبلیغات حتی اگر برترین و با کیفیت‌ترین محصول هم باشد، در دنیا خریداری نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: تبلیغات در خصوص فیلم‌های ایرانی در آذربایجان خیلی کم است و شخصاً این تبلیغات را ندیده‌ام.

علی اف گفت: ۳۲ سال است در آذربایجان زندگی می‌کنم اما یک بار هم تبلیغات فیلم‌های ایرانی را در این کشور ندیده‌ام. تبلیغات فیلم‌های ایرانی را در ایران دیده‌ام اما در آذربایجان نه.

وی تصریح کرد: روشن است که اگر ستاره‌های فیلم‌های ایرانی و شرکت‌های فیلمسازی در آذربایجان برای نمایش دادن کارهای خود موفق شوند، کار آن‌ها سخت خواهد بود. چرا که تماشاچی آذربایجانی اطلاعاتی از سینمای ایران ندارد. وقتی تبلیغات نباشد از چه چیزی می‌توان سخن گفت؟

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا