فرهنگ و هنر

سری مستند «ماندگار» درباره صنایع شنیده نشده است

رضا عاطفی مستندساز  درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی کا 118، گفت: نزدیک به یک سال است که روی یک مجموعه مستند درباره صنعت‌های گوناگون کار می‌کنم که فعلا نزدیک به پنج قسمت می‌شود. البته باید بگویم که قرار بر این نیست مخاطب یک مستند صنعتی ببیند اما فیلمی گره خورده با آن را شاهد است چراکه در این مستند پنج قسمتی به افرادی که در دنیای صنعت افراد تأثیرگذاری هستند، می‌پردازیم. 

او ادامه داد: هر قسمت از این مجموعه مستند هویت مستقلی دارد و در قالب یک اثر بلند قابل تماشا است اما تمامی پنج قسمت در یک راستا و به صنایع مختلف ایران می‌پردازد و نام این سری مستند ماندگار است که البته هر قسمت نام جداگانه خود را نیز دارد.

این کارگردان درباره اینکه چه شد، تصمیم به ساخت چنین اثری گرفته است، بیان کرد: بنا به شرایطی با افرادی آشنا شدم و دیدم که این افراد تا چه اندازه در ایران و در صنایع مختلف تاثیرگذار بوده‌اند. ما همیشه با صنایعی مانند نفت، گاز، خودرو و… آشنا بوده‌ایم اما هیچگاه به این فکر نکردیم که به عنوان مثال چگونه غذا درحال تبدیل شدن به یک صنعت در ایران است. به همین دلیل دیده نشدن این صنایع حیف است.

او افزود: باید بگویم که مجاب کردن این افراد برای ساخت مستند کار سختی بود که خوشبختانه تا الان توانستیم این کار را انجام دهیم چراکه این سری مستند، فیلم‌های پرتره‌ای هستند که در کنار افراد به صنایع نیز می‌پردازد و آن را معرفی می‌کند.

کارگردان سری مستند ماندگار در پایان درباره وضعیت فعلی این آثار عنوان کرد: الان در مرحله پیش‌تولید مستند اول هستیم و تا یک ماه آینده قسمت ابتدایی ماندگار را کلید می‌زنیم. همچنین اولین مستند این کار درباره صنعت بتن در ایران است و تمام تلاشمان بر این است که برای مخاطب جذاب و دیدنی باشد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا