فرهنگ و هنر

شمارگان آثار دفاع مقدس در سال اول دولت سیزدهم ۲ برابر شد

به گزارش کا 118، علی رمضانی روز پنجشنبه در آیین افتتاح یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در مجتمع امام خمینی(ره) قم افزود: دولت وظیفه دارد از محتوای خوب در آثار دفاع مقدس استقبال کند.

وی ابراز داشت: اکنون در سی امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی با شعار “ما همانیم که می‌خوانیم” قرار داریم و نمایشگاهی که امروز افتتاح شد، آغازگر این هفته است و تا جمعه آینده برنامه‌های دیگری در سطح کشور اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: هفته کتاب پس از پیروزی انقلاب اسلامی تولد یافت و حوزه نشر دفاع مقدس مردمی‌ترین مجموعه است که این‌ حوزه را به مجموعه قابل رجوع ، استفاده و مورد انتخاب سراسر کشور تبدیل کرده‌است.

رمضانی افزود: در نمایشگاه‌های کتاب، کتاب‌های حوزه دفاع مقدس آثاری پر فروش دارد و بخش مهمی از آنها که مورد استقبال مردم سراسر کشور قرار می‌گیرد کتاب‌هایی از تولیدات دفاع مقدس قم می‌باشد. 

وی گفت: نمایشگاه کتاب دفاع مقدس اولین نمایشگاه حضوری دولت جدید در استان‌ها بعد از شیوع کروناست و با آثاری که عرضه می‌شود امیدواریم دور جدید نمایشگاه‌های پر محتوای استانی را رقم‌ بزنیم.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران افزود: صنعت کتاب حجم اقتصادی هشت هزار میلیارد تومانی دارد، کتاب به عنوان صنعت فرهنگی اول کشور مورد استقبال مردم است که باید به جایگاه واقعی خود برسد.

وی گفت:قم با توجه به جمعیت و حجم ناشران آن جزو چند استان پر دریافت و پر ارسال کتاب در مجموعه نمایشگاه‌های کتاب است.

یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس امروز با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین درقم افتتاح شد.

این نمایشگاه به مدت یک هفته در مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدای قم پذیرای علاقه‌مندان به کتاب است.

۹۰ ناشر از سراسر کشور در قالب ۱۱۵ غرفه در این نمایشگاه حضور دارند و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۹ تا ۱۲ صبح و همچنین عصر از ساعت ۱۶ تا ۲۱ از آثار ارائه شده که بیش از ۶ هزار عنوان کتاب در رابطه با دفاع مقدس است، بازدید کنند.

این نمایشگاه در قالب برنامه‌های ستاد کنگره ملی شهدای قم ترتیب یافته‌است.

کنگره ملی شهدای استان قم ۲۶ آبانماه سالجاری در مسجد جمکران برگزار خواهد شد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا