فرهنگ و هنر

شنیدن دوتار تنها لذت دارد؟+ فیلم

به گزارش خبرنگار اعزامی کا 118، زمانی که سومین روز پانزدهمین جشنواره موسیقی ایران، یک نوازنده شناخته شده و کاربلد سرنای خراسانی، ساز تنهای دوتار را به دست بگیرد و بدون آواز، برنامه اجرا کند، شاید نشود که نگاه امیدوارکننده ای به نتیجه مطلوب آن اجرا داشت. اما علی اکبر بهاری با حضور در صحنه این رویداد و با اجرای دوتار تنها، ثابت کرد که تکنوازی این ساز و غیبت آواز، آنچنان که تصور می شود، خالی از لطف نخواهد بود.

این هنرمند موسیقی نواحی که اهل شیروان است، با لباس سرخ رنگ و ساز دوتارش، به روی صحنه آمد و با اجرای قطاری از تکنیک ها و صداسازی ها و ارائه تزئینات مختلف سازی، زمان را از حرکت بازنشاند و با نوازندگی ماهرانه اش، نشان داد که هر آنچه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند.

بهاری که در نواختن ساز سرنای خراسان، محبوبیت و معروفیت دارد، با نواختن دوتار تنهایش، بخش دیگری از توانمندی هایش را به رخ کشاند و گوشه ای از طراوت و زنده بودن موسیقی خراسان و موسیقی نواحی ایران را به نمایش گذاشت.

او دو قطعه ای به اجرا گذاشت که بیشتر در حال و هوای عرفانی سیر می کرد.

پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط انجمن موسیقی ایران و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان تا ۲۷ آبان ماه در گرگان برگزار می‌شود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا