کارگری

شکایت به دیوان عدالت در نوزدهم مرداد/ کارگران مناطق آزاد امکان طرح دعوی دارند

شکایت به دیوان عدالت در نوزدهم مرداد/ کارگران مناطق آزاد امکان طرح دعوی دارند

حسین حبیبی از شکایت به دیوان عدالت خبر داد.

حسین حبیبی (عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور) در گفتگو با خبرنگار کا 118، از شکایت به دیوان عدالت برای ابطال مقررات اشتغال نیروی انسانی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خبر داد.

او گفت: از آنجا که این مقررات ویژه موجب خروج میلیون‌ها کارگر از چتر قانون کار شده و برای دهه‌ها، حقوق قانونی و صنفی کارگران را بر باد داده، در تاریخ نوزدهم مرداد، دادخواستی جهت ابطال آن به دیوان تقدیم شد. این دادخواست با مطالعه‌ی دقیق مقررات ویژه و درآوردن تمام مغایرت‌های آن با قانون کار و قانون اساسی تنظیم شده؛ لذا امیدواریم قضات محترم دیوان، عادلانه رای به ابطال آن بدهند.

به گفته‌ی حبیبی، مقررات اشتغال در مناطق آزاد با قانون کار و قانون اساسی مغایرت دارد و باید خیلی پیش از این باطل می‌شد؛ حال که دولت و مجلس به فکر ابطال این سند نیستند، دست به دامان دیوان عدالت شده‌ایم تا به عنوان عالی‌ترین مرجع دادخواهی کارگران را یاری دهد.

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراها در ادامه گفت: وفق اصل ۱۷۰ قانون اساسی هر کس می‌تواند ابطال اینگونه مقررات را از دیوان عدالت اداری تقاضا کند. از کارگران به خصوص نیروی کار شاغل در مناطق آزاد تقاضا دارم در این رابطه اقدام کنند؛ شکایات جمعی یا فردی تنظیم و به دیوان تقدیم نمایند؛ اگر همه خواستار ابطال این سند شویم، مطمئناً قضات دیوان سریع‌تر به موضوع ورود کرده و رای به ابطال می‌دهند.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا