فرهنگ و هنر

صدا و سیمای کردستان نیازمند اصلاحات نرم افزاری است

به گزارش خبرنگار کا 118، مهدی رمضانی روز دوشنبه در مراسم معارفه مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز کردستان اظهار داشت: امروز در یک رقابت و جنگ رسانه ای تمام عیار با امپراطوری دروغ هستیم که از طریق رسانه، رژیم های سیاسی را برقرار و یا ساقط می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه رسانه ملی باید نیاز علمی، مهارتی، عقیدتی و تفریحی مخاطب را برآورده کند، یادآور شد: مهم است که رسانه ، مرجعیت خود را ثابت و احراز کند چرا که رسانه تراز انقلاب،   هدایتگر و تزکیه‌ محور است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به نقش برخی شبکه های ماهواره ای در اغتشاشات اخیر افزود: رسانه‌های زن‌ستیز با حمایت رژیمی که تا پارسال حق رای برای زنان کشورش قائل نبود، امروز شعار “زن، زندگی، آزادی”  سر می‌دهند.

او بدون اشاره به نام این شبکه ماهواره ای گفت: این رسانه ضد زن،   از ۲ ماه قبل تمام برنامه‌های خود را روی خیزش جهانی علیه جمهوری اسلامی و با محوریت کردستان متمرکز کرده است.

رمضانی گفت: فتنه با گذشت زمان عمیق‌تر و پیچیده‌تر شده است و فتنه امروز از فتنه دانشجویی – سیاسی سال ۱۳۷۸ به فتنه عقیدتی با ترکیبی از همه فتنه‌های گذشته تغییر یافته است این فتنه همه امکانات خود را بکار گرفته‌ و در مقابل انقلاب اسلامی صف‌آرایی کرده‌ است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان ادامه داد: به فرموده امام خمینی(ره) این انقلاب می‌ماند اما همه ما امتحان می‌شویم که در این میان،   رسانه‌ای‌ها باید به رسالت خود آگاه‌تر و در بزنگاه پاسخگوی دشمن باشند.

رمضانی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: نیروهای مخلص پیامبر اکرم (ص) در توصیف قرآن کریم، کسانی تعریف شده‌اند که بصیرت را روی شمشیر حمل می‌کنند و این الگو و سرمشقی برای همه مسلمانان است.

وی تاکید کرد: رسانه باید به صورت مسوولانه، مدیران را نقد کند و  طرح مشکل بدون توجه به جوانب آن جایز نیست.

رمضانی با بیان اینکه جنایات تجزیه‌طلبان در دهه ۶۰ در کردستان فراموش شدنی نیست، افزود: این جنایات باید از بستر اطلاعاتی صداوسیما برای نسل جوان و نوجوان بازگو شود.

در این مراسم، علی مرادی به عنوان مدیرکل جدید صداوسیمای مرکز کردستان معرفی و از خدمات چهارساله جعفر عبدالملکی، قدردانی شد.

علی مرادی پیش از این مدیرکل تولید سیمای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بود. وی همچنین سابقه ۶ سال قائم مقامی صدا و سیمای مرکز کردستان را در کارنامه خود دارد و دوران درخشانی را نیز در معاونت سیمای این مرکز تجربه کرده است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا