فرهنگ و هنر

ظرفیت‌های فرهنگی و دینی کردستان در سطح جهانی شکوفا شود

به گزارش کا 118، حجت‌الاسلام روح‌الله رهبری روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان اظهار داشت: به برکت نظام جمهوری اسلامی برنامه‌ها و فعالیت‌های خوبی در سطح استان با محوریت کانون‌های مساجد برگزار شده است و کردستان با این پیشینه بسیار پربار در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری می تواند بهتر و تاثیرگذارتر عمل کند.

وی با بیان اینکه ذات مسجد برای ترویج علوم و معارف قرآن است، افزود: از مهمترین و عمده‌ترین وظایف کانون‌های مساجد اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری براساس آموزه‌های قرآنی است.

مشاور ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با اشاره به ظرفیت کانون های مساجد تاکید کرد: فعالیت‌ها و برنامه‌های خوبی در مساجد استان برنامه ریزی شده است و امیدواریم این حرکت فعالانه فرهنگی و هنری در امور مساجد نیز تداوم داشته باشد.

کانون‌های مساجد نقش محوری در تحقق عدالت فرهنگی دارند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این آیین اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان بازوهای قدرتمند در مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه نشاط اجتماعی و تقویت سرمایه اجتماعی در نقاط مختلف شهر و روستاهای استان کردستان می‌توانند مفید و موثر باشند.

علی اصغر دریایی با اشاره به وظایف کانون‌های مساجد گفت: عمده‌ترین وظیفه در کانون‌های مساجد جهاد تبیین است و روشنگری در زمینه خدمات شایان توجه نظام جمهوری اسلامی در استان فرهنگی کردستان از نکات کلیدی است.

وی افزود: در طول این ۴۳ سال حاکمیت نظام جمهوری اسلامی در استان کردستان خدمات شایان توجهی از جمله تاسیس و راه‌اندازی بزرگترین بیمارستان غرب کشور در شهر سنندج و پردیس سینمایی بهمن سنندج  و دهها طرح و برنامه دیگر در استان اجرا شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به بخشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان گفت: دولت مردمی مصمم است در همه عرصه‌ها فعالیت‌ها و کارهای خوبی انجام شود.

در ادامه این آیین از خدمات ۲۳ ساله کامل گلباغی تقدیر و بهزاد کیان مهر به عنوان سرپرست ستاد کانون های مساجد استان کردستان معرفی شد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا