اقتصاد

پروژه‌‌‌های زیرساخت فولاد سنگان، تسهیل‌گر رشد تولید و بهره‌وری

پروژه‌‌‌های زیرساخت فولاد سنگان، تسهیل‌گر رشد تولید و بهره‌وری

به گزارش کا 118، وی افزود: پروژه‌های فعال در سایت با توجه به نیاز واحدهای مختلف تعریف می‌شود که شامل راه‌‌‌های ارتباطی، خطوط شبکه انتقال داخلی اعم از آب، برق، گاز، فیبر نوری، پست‌‌‌های برق و به طور کلی بخش‌های غیرصنعتی و دیگر نیازهای سازمان است.

عطارزاده در خصوص پروژه‌‌‌های فعالی که در حال اجرا می‌باشد گفت: در حال حاضر پروژه‌هایی چون محوطه‌سازی فاز دو با بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی، ساختمان HSE  بالغ بر 98 درصد پیشرفت، احداث پست‌‌‌های برق utility که هدف از آن توسعه برق داخل سایت می‌باشد که شامل پست‌‌‌های برق پنج‌گانه است و حدوداً 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، در حال اتمام است.

مدیر پروژه زیرساخت فولاد سنگان با اشاره به اجرای طرح زیست محیطی شاخص این شرکت گفت: پروژه انتقال باطله تر از کارخانه کنسانتره‌سازی به لاگون‌‌‌های باطله از دیگر پروژه‌‌‌های درحال انجام شرکت فولاد سنگان با هدف صیانت از محیط زیست و بهبود وضعیت تولید بوده که 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: پروژه ساختمان آماده واحد اداری که برای نخستین بار در منطقه در حال اجراست، شامل پکیج‌های آماده است و در شرکت بر روی هم نصب گردیده و این پروژه از پیشرفت 93 درصدی برخوردار است. عطارزاده با اشاره به سرمایه‌گذاری خوب فولاد سنگان در حوزه پروژه‌های زیرساخت شرکت عنوان داشت: در حال حاضر سبد پروژه‌‌های زیرساختی فولاد سنگان، حدود 700 میلیارد تومان شامل پروژه جاری و در دسترس است.

 وی ادامه داد: پروژه‌‌‌هایی چون توسعه پست 04 برق، تابلوهای کنترلی و اصلاح مسیر کابل‌‌‌های ورودی از دیگر پروژه‌‌‌هایی است که به ایجاد بستر مناسب فیزیکی و مهندسی شده برای رشد تولید و افزایش بهره‌وری تولیدکمک می‌نماید.

عطارزاده اضافه کرد: یکی دیگر از پروژه‌‌‌های جاری که در راستای سیاست‌‌‌های ابلاغی شرکت فولاد مبارکه اصفهان و با هدف ایمن‌سازی و بهسازی شرایط مجتمع می‌باشد، پروژه اعلام اطفای حریق است که مراحل اولیه کار شروع شده است و اکنون در مرحله مهندسی با هزینه سرمایه گذاری 400 میلیارد تومان در مرحله آغاز می‌باشد.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌‌‌های زیرساختی و نقش آن در توسعه و بهره‌وری شرکت گفت: این پروژه‌‌‌ها بیشتر نقش تسهیل‌گر را دارند و در مسایل ارتباطی داخلی، انرژی، ساختمان‌‌‌های رفاهی و … با هدف برطرف شدن نیاز و اهداف سازمان اجرا می‌شود و پروژه‌‌‌هایی که برای سال‌‌‌های آینده در نظر گرفته شده است شامل طرح‌‌‌های مطالعاتی است که توسط مشاور مربوط به پروژه نیروگاه بادی، در دست بررسی است و در راستای سیاست‌‌‌های هلدینگ مبارکه، با هدف استفاده از انرژی‌‌‌های تجدید‌پذیر می‌باشد و این پروژه عظیم مسلماً نقطه عطفی در منطقه و کشور خواهد بود.

وی در پایان گفت: پروژه‌‌‌های واحدIT، ساختمان آمفی تئاتر،آزمایشگاه مرکزی، نصب و راه‌اندازی پست‌‌‌ها و … در مرحله انتخاب پیمانکار است که انشالله پس از طی مراحل، فرآیند عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا