فرهنگ و هنر

فیلمی با بازی «کیت بلانشت» پیشتاز نامزدهای جوایز گاتهام شد

به گزارش خبرنگار سینمایی کا 118، تار در بخش بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر نقش اول و بهترین بازیگر نقش مکمل نامزد دریافت جوایز گاتهام شده است. در فهرست نامزدهای جوایز گاتهام نام سه بازیگر تار دیده می‌شود.

مراسم امسال جوایز گاتهام در ۲۸ نوامبر در Cipriani Wall Street نیویورک برگزار می‌شود.

این جایزه شامل آثاری می‌شود که هزینه ساخت آن‌ها کمتر از ۳۵ میلیون دلار است.

تار با پنج نامزدی از جمله سه نامزدی بهترین بازیگر پیشتاز میدان است. پس از آن، افترسان با چهار نامزدی در جایگاه بعدی قرار دارد و همه چیز همه جا همه به یکباره و بازرسی هر کدام سه نامزدی دارند.

کیت بلانشت ۵۳ ساله به خاطر نقش پیچیده و چالش برانگیزش در فیلم تار که به چندین موضوع مهم از جمله جنبش «می‌تو» و مساله زنان در موقعیت‌های قدرت می‌پردازد برای دومین بار جایزه بهترین بازیگر زن را در جشنواره فیلم ونیز دریافت کرده است.

کیت بلانشین بازیگر تار
کیت بلانشیت بازیگر تار

در درام روانشناختی تار به نویسندگی و کارگردانی تاد فیلد که در ۲۰۲۲ منتشر شد، کیت بلانشت نقش اصلی آهنگساز و رهبر موسیقی مشهور در دنیای بین‌المللی موسیقی کلاسیک را ایفا می‌کند. نوئمی مرلان، نینا هوس، سوفی کائور، جولیان گلاور، آلن کوردانر و مارک استرانگ دیگر بازیگران فیلم هستند. این فیلم نخستین ساخته فیلد از زمان بچه‌های کوچک با بازی کیت وینسلت است که در ۲۰۰۶ منتشر شد.

تار در ۱ سپتامبر ۲۰۲۲ برای نخستین بار در هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز به نمایش درآمد و بلانشت جام ولپی بهترین بازیگر زن را برای بازی خود در این فیلم دریافت کرد. این فیلم در ۷ اکتبر در سینماهای ایالات متحده توسط فوکس فیچرز اکران شد.[۱] تار با نقدهای مثبتی از سوی منتقدان همراه بود و در زمینهٔ کارگردانی فیلد و نقش‌آفرینی بلانشت ستایش شده‌است.

تجلیل از سندلر کمدین در مراسم امسال
در مراسم امسال همچنین از آدام سندلر کمدین ۵۶ ساله آمریکایی به خاطر ایفای نقش‌هایی که داشته و نیز فیلم‌شناسی برجسته‌اش تجلیل می‌شود.

آدام سندلر کمدین آمریکایی
آدام سندلر کمدین آمریکایی

او که به خاطر حضور در پخش زنده شنبه شب و کمدی‌هایی نظیر بیلی مدیسون، گیلمور شاد و آبدارچی شناخته شد، در سال ۲۰۱۷ برای داستان‌های مایروویتز (جدید و منتخب) و نیز در سال ۲۰۱۹ برای جواهرات برش‌نخورده جایزه بهترین بازیگر مرد جوایز گاتهام را دریافت کرد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا