فرهنگ و هنر

فیلم کوتاه کارگردان کرمانشاهی نامزد بهترین فیلم جشنواره آمریکا شد

به گزارش کا 118از روابط عمومی انجمن سینمای جوان کرمانشاه؛ «چاقو، شکلات» سومین تجربه کوتاه «هوشمند ورعی» با مدت زمان ۱۶ دقیقه است که در مرحله فینال با نمایندگانی از کشورهای انگلستان و آمریکا رقابت می کند.

فیلمبرداری این فیلم اکسپریمنتال را «محمدرضا سکوت» انجام داده و صدابرداری و طراحی صدای فیلم را «حسن زاهدی» و «علی ابوالصدق» برعهده داشته اند.

همچنین ساخت موسیقی فیلم با «بهنود یخچالی» بوده و تصحیح رنگ و جلوه های ویژه تصویری نیز با سرپرستی «بنیامین قچاق» به پایان رسیده است.

از بازیگرانی که در این فیلم ایفای نقش کرده اند می توان به «حمید پیش‌قدم» و «هیدا ورعی» اشاره نمود.

«چاقو، شکلات» محصول سال ۲۰۲۲ میلادی و به تهیه کنندگی مدرسه فیلم موج نو، دکتر هوشنگ ورعی و لطیفه عین جعفری می باشد که در استودیو پیشگامان سینمای آریا با همکاری هومان شیدرنگ، فرامرز بگلو و نیما نوری تمام مراحل تدوین و پشتیبانی فنی فیلم به اتمام رسیده است.

“چاقو، شکلات” فیلمی است علیه تبعیض جنسیتی که سقوط و پایان یک خانواده نابهنجار را به تصویر می کشد.

ورعی این بار هم به سیاق فیلم های قبلی اش به زنان قربانی از زاویه جدیدی می پردازد.

وی بعد از معضلات اجتماعی همچون ایدز، فحشا، خیانت و زنان نازا این بار در جدیدترین ساخته اش مضامین تعصب و خشونت را به چالش می کشد.

هوشمند ورعی برنده دیپلم افتخار بهترین فیلم کوتاه اکسپریمنتال ایران از بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران پیش تر نیز در بخش مسابقه جشنواره های بین المللی متعددی از جمله میلان ایتالیا، سن پترزبورگ روسیه، بلگراد صربستان، زوریخ سوییس، استانبول ترکیه، نایروبی کنیا و مومبای هندوستان حضور داشته است.

آخرین حضور ورعی در عرصه های بین المللی، نامزدی بهترین فیلم کوتاه اکسپریمنتال با فیلم “چاقو، شکلات” از جشنواره انطاکیه ترکیه در ماه اکتبر سال جاری است..

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا