فرهنگ و هنر

قالیباف شهادت سردار سید هاشم درچه‌ای را تسلیت گفت

رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی شهادت‌ سردار سید هاشم درچه‌ای جانباز و آزاده دفاع مقدس را تسلیت گفت.

به گزارش کا 118، متن پیام تسلیت محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم 
مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

عروج شهادت‌گونه سردار رشید اسلام، آزاده دلاور و جانباز سرافراز، آقای ‌سید هاشم درچه‌ای موجب تاسف و تاثر گردید. 

ایشان مجاهدی مخلص، باصفا و یاور صدیق نظام و ولایت و از اولین رزمندگان منطقه خراسان بودند که با شروع جنگ تحمیلی در مناطق نبرد حضور یافتند و در چند عملیات ظفرمند، شجاعانه به رزم پرداختند. 

راویت‌گری ایشان از خاطرات آن دوران به‌ویژه عملیات آزادسازی خرمشهر، در گنجینه افتخارات سال‌های حماسه به یادگار برای آیندگان باقی مانده است. 

سردار درچه‌ای، این الگوی صبر و مقاومت، پیش از دوران اسارت مسئولیت فرماندهی رده‌های مختلف در دفاع مقدس را برعهده داشتند و پس از طی دوران اسارت نیز در عرصه‌های متعدد دفاعی و نظامی خدمتگزاری خستگی‌ناپذیر بودند که به‌پاس این خدمات مستمر، نشان پرافتخار فتح را از دستان مبارک فرماندهی‌ معظم کل قوا (مدظله‌العالی) دریافت داشتند.

ضمن تجلیل و اظهار ارادت به روح طیبه این فرمانده مخلص که اینجانب در سال‌های دفاع مقدس افتخار همرزمی و همراهی ایشان را  داشته‌ام و عرض تسلیت و تعزیت به مردم شریف و ولایتمدار خراسان و شهر مقدس مشهد، همرزمان، دوستان و خانواده صبور وگرانقدر ایشان، برای آن مجاهد بامعرفت که اینک به یاران شهیدش پیوسته، علو درجات و همنشینی با اجداد طاهرینش و برای بازماندگان محترم صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

طوبی له وحسن مأب
 محمد باقر قالیباف
 رئیس مجلس شورای اسلامی»

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا