فرهنگ و هنر

قالیباف: مدیون کسانی هستیم که فقط برای خدا و حفظ ناموس مردم اقدام کردند

به گزارش کا 118، محمد باقر قالیباف صبح امروز سه شنبه با حضور در منزل شهید بسیجی مدافع امنیت «پوریا احمدی» که در جریان اغتشاشات اخیر در روز ۲۹ شهریور توسط اراذل و اوباش در خیابان پیروزی تهران به شدت مضروب شد و ۱۳ مهر به مقام رفیع شهادت نائل آمد، ضمن ابراز همدردی و عرض تبریک و تسلیت به خانواده وی، از مقام شامخ این شهید والامقام تجلیل به عمل آورد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار با بیان اینکه این شهدا با پیمودن چنین مسیری به معنای واقعی ایثارگرانه عمل کردند تاکید کرد: آنها با وجدان برای حفظ ناموس مردم فقط برای خدا و خالصانه و شجاعانه اقدام کردند.

قالیباف در ادامه شهدای این مسیر را دست پرورده مکتب امام حسین(ع) و ائمه(ع) دانست و افزود: غیرت دینی، آزادگی، شجاعت و دفاع از ناموس مردم در چنین شرایطی باعث می‌شود همه ما مدیون این شهدا باشیم که شهادتی مظلومانه، داوطلبانه، غیرتمندانه و عزتمندانه داشتند.

وی تاکید کرد: این نشان می‌دهد هنوز در جامعه ما، چنین مردانِ مردی هستند که با غیرت دینی، ملی و مذهبی و با غیرتی که نسبت به ناموس خود و امنیت مردم دارند، ایستادگی کرده و جان خود را کف دست می‌گذارند و همه ما به آنها مدیون هستیم و این شهادت افتخاری برای خانواده آنها است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به خانواده شهید پوریا احمدی با بیان اینکه با همه وجود شرایط شما را درک می‌کنم، خاطرنشان کرد:  خدا خودش قیّم فرزندان شهید است و از آنها حمایت می کند و ما نیز به عنوان یک ابزار و مسئول، وظیفه اداری و انسانی داریم تاجایی که می‌توانیم از هیچ کاری برای کمک به خانواده شهدا دریغ نکنیم.

حضور رئیس مجلس در منزل یکی از جانبازان اغتشاشات اخیر

قالیباف: مدیون کسانی هستیم که فقط برای خدا و حفظ ناموس مردم اقدام کردند

پس از این دیدار، قالیباف با حضور در منزل حجت الاسلام محمدعلی کارخانه امام جماعت یکی از مساجد محله هرندی تهران که در جریان اغتشاشات اخیر مورد حمله آشوبگران قرار گرفته و پس از مصدومیت شدید به درجه جانبازی نائل آمده بود، از وی عیادت به عمل آورد و اقدام وی را مورد تحسین و تمجید قرار داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار با بیان اینکه وقتی به سال‌های ابتدایی وقوع انقلاب می‌نگریم متوجه می شویم که این انقلاب صاحب دارد، گفت: ما به عنوان انسان‌های مادی باید باور کنیم که هر اتفاق، واقعه و حادثه‌ای که رخ می‌دهد همگی حکمت داشته و وقتی به روزهای سختی می‌رسد، آیاتی از سوره احزاب برای ما تداعی می‌شود که دقیقا در همین سختی ها، صف مؤمنین از صف منافقین و کفار جدا شده و هر کس باید امتحان خود را پس دهد.

قالیباف افزود: در این روز است که برخی افراد به تردید می رسند و در نهایت کسانی که تردید می کنند و کسانی که یقین دارند مشخص می شود.

وی خاطرنشان کرد: فهم ما در سال‌های پس از انقلاب این بوده که راه انقلاب، استوار و پایدار پیش می‌رود و هر اتفاقی بهانه ای برای امتحان ما در معرکه‌هاست، لذا نباید لحظه ای از تلاش و مجاهدت دست برداریم.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا