فرهنگ و هنر

قم آماده برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان است 

علی اکبر خوش گفتار در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم بیان کرد: این کنگره پنجشنبه هفته آینده در مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این کنگره سابقه ۲۸ ساله دارد و نخستین دوره آن در سال ۷۳ و به مناسبت گرامیداشت شهیدان زین العابدین برگزار شد.

رییس ستاد دومین کنگره ملی شهدای استان قم ادامه داد: از سال ۷۳ به بعد در همه استان‌ها یک دوره کنگره شهدا ترتیب یافته و امسال دور دوم آن به میزبانی قم برگزار می‌شود.

خوش گفتار خاطرنشان کرد: در سطح استان قم ۵۶۵ شهید ارتش ثبت شده که در قالب این کنگره ۶ اجلاسیه شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان قم برگزار شده است.

وی تصریح کرد: برگزاری اجلاسیه هزار و ۳۳۰ شهید نهضت جهانی اسلام از ۹ ملیت دنیا از برنامه‌های کلان این کنگره در قم بوده است.

خوش گفتار خاطرنشان کرد: از ابتدای هفته جاری در تمام مدارس استان یادواره های شهدا برگزار شده و علاوه بر این در روستاها نیز آیین های مشابهی ترتیب یافته است.

وی تصریح کرد: در قالب برگزاری این کنگره بیش از ۴ هزار بازدید از خانواده شهدا صورت گرفته و خاطرات شفاهی خانواده شهدا و جانبازان ثبت شده است.

خوش گفتار بیان داشت: برای انتقال ارزش های دفاع مقدس آثار و محصولات متنوعی در قالب های مختلف هنری با رویکرد رسانه های نوین تهیه و آماده انتشار شده است.

به گفته وی، برای آشنایی بیشتر نسل جوان با سیره و سلوک شهدا سه فیلم سینمایی در خصوص شهدای استان قم در حال ساخت است که ۲ فیلم آن در خصوص زندگی شهید مهدی زین‌الدین و یک فیلم نیز با موضوع شهدا و عملیات کربلای ۴ است.

رییس ستاد دومین کنگره ملی شهدای استان قم اضافه کرد: همچنین ده ها عنوان کتاب پیرامون شهدای استان طی سه سال گذشته به رشته تحریر درآمده است.

دومین کنگره ملی یادواره شهدای استان قم از ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۲۶ آبان‌ماه در مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا