فرهنگ و هنر

قیام اباعبدالله (ع) چشم انداز انقلاب اسلامی است

کا 118/قم یک استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه این انقلاب در امتداد انقلاب اباعبدالله است و انقلاب اباعبدالله مشتمل بر پنج مطلب است که باید چشم‌انداز انقلاب ما نیز باشد، گفت: مسئول ما باید در کنار جلساتی که برگزار می‌کند قدم مؤثر برای رفع مشکلات مردم بردارد وگرنه با پذیرفتن آن مسئولیت به مردم و نظام خیانت کرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی شامگاه گذشته، هفتم شهریور، در سخنرانی با بیان اینکه این انقلاب و نظام مقدس در امتداد نهضت سیدالشهدا علیه‌السلام است، عنوان کرد: اگر این انقلاب مؤثر واقع شد بر اساس برپایی جلسات و روضه‌ها بود که در مسیر بصیرت افزایی قدم برداشتند و در مبارزه با نظام ظلم و طاغوت دست به دست هم دادند و با شعارهای مقدس این انقلاب محقق شد و طاغوت به زمین خورد.

وی با بیان اینکه افرادی که الان مسئولیت دارند و نسل جدید باید به گذشته نگاه کنند و از گذشته درس بگیرند و شاکر این نعمت باشند، افزود: برخی افراد و جریان‌ها از خارج از کشور و عده‌ای هم در داخل کشور به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی در کشور هستند در حالی که اگر حقیقت را نگاه کنیم می‌بینیم که در این ۴۰ سال باوجود موانع فراوان جنگ و تحریم ما به کجا رسیده‌ایم و کشورهایی که تحریم نداشتند و همه دنیا برای آن‌ها کار کردند الان به کجا رسیده‌اند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مردم پشت این انقلاب ایستاده‌اند، گفت: باید ببینیم که داشته‌های ما چیست و این داشته‌ها به برکت چه چیزی برای ما به وجود آمده است و از طرف دیگر مسئولان باید از دستورات امامین انقلاب فاصله نگیرند تا نظام ما به مقصود مطلوب برسد.

وی با بیان اینکه ما به جامعه آرمانی خود هنوز نرسیده‌ایم، اضافه کرد: اصل و ریشه انقلاب و نظام ما درست است ولی رسیدن به جایگاه اصلی خودش ممکن است دستخوش برخی آسیب‌ها واقع شود که نباید این آسیب‌ها ما را از اصل درست این انقلاب غافل کند.

این استاد حوزه علیمه با بیان اینکه مردم برای این انقلاب هزینه خودشان را داده‌اند، اظهار کرد: مسئولان باید آنچه در شأن این مردم است را تهیه کنند و زمینه رشد را برایشان آماده کنند.

وی با اشاره به اینکه این انقلاب در امتداد انقلاب اباعبدالله(ع) است و انقلاب اباعبدالله(ع) مشتمل بر پنج مطلب است که باید چشم‌انداز انقلاب ما نیز باشد، بیان کرد: مسئول ما باید در کنار جلساتی که برگزار می‌کند قدم مؤثر برای رفع مشکلات مردم بردارد وگرنه با پذیرفتن آن مسئولیت به مردم و نظام خیانت کرده است.

این استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه انقلاب ما یک انقلاب معنوی، دینی و مذهبی است، گفت: سیاست بدون تدین و دین‌داری می‌شود سیاست معاویه که نه تنها به شیعیان بلکه به اهل سنت هم خیانت کرده است.

وی با اشاره به شاخصه‌های انقلاب اباعبدالله (ع) اظهار کرد: امام حسین (ع) قبل از قیام فرمودند هر کسی با ما است، اهل بذل همه چیزش است و خودش را برای لقاء خدا آماده کرده است به همراه ما کوچ کند و این جمله امام حسین (ع) باید چشم‌انداز مسئولان نظام باشد.

مؤمنی با بیان اینکه مسئولان باید در عمل به فرمان ولایت باشند، اهل بذل جان، مال و آبروی خود برای نظام باشند و از این دنیا و تجملات دنیا دل کنده باشند، گفت: شهید رجایی مصداق کامل این ویژگی‌ها بود زیرا مطیع امر امام بود، حتی برای تبلیغات خود حاضر نبود از عبارات خلاف واقع استفاده کند و بعد از ریاست جمهوری نیز منزل او بسیار ساده و بدون تجملات بود و به معنای واقعی از دنیا دل کنده بود.

وی تصریح کرد: تا زمانی که در این نظام و انقلاب پرچم اباعبدالله (ع) و امیرالمؤمنین (ع) بلند است؛ آسیبی به آن نمی‌رسد و در هیچ کجای عالم مثل کشور ما پرچم اهل‌بیت (ع) بالا نیست.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا