فرهنگ و هنر

مادران و همسران شهدا در مجاهدات شهیدان خود سهیم هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: مادران و همسران شهدا بودند که با صبر و ایثار در مجاهدت شهدا شریک شدند، آنان درس عزت و ایمان را از حضرت زینب (س) آموختند.

به گزارش کا 118، حجت‌الاسلام حسن هنرمند در دیدار با مادران شهیدان «حسین دخانچی» و «حسن صادقی» بیان کرد: نقش مادران شهدا در دفاع‌مقدس نقشی زینب‌گونه بود؛ مادران شهدا صبر، ایستادگی و استقامت را از بانوی کربلا آموختند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با اشاره به جایگاه نقش مادران شهدا گفت: مادران و همسران شهدا بودند که با صبر و ایثار در مجاهدت شهدا شریک شدند، آنان درس عزت و ایمان را از حضرت زینب (س) آموختند.

وی خاطرنشان کرد: پس از شهدا نیز وارثان و بازماندگان شهدا با عمل به وصایای شهدا در راه آنان گام برداشتند و زینب‌گونه پیام شهدا را منتقل ساختند.

در این دیدار که با حضور مدیر موسسه امام خمینی (ره)، فرمانده ناحیه سپاه قم، مسئولان کنگره شهدا استان و اعضای شورای شهر برگزار شد، با تقدیم تابلو فرش تصاویر شهدا از صبر و ایستادگی مادران شهدا تجلیل شد.

 حسین دخانچی در بهمن ماه سال ۱۳۶۲ در جزیره مجنون به درجه جانبازی رسید. وی در اسفند ماه سال ۱۳۸۰ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
 حسن صادقی در سن ۲۳ سالگی با عضویت در بسیج عازم جبهه شد و در اردیبهشت سال ۱۳۶۲ بر اثر اصابت ترکش در پاسگاه زید به شهادت رسید.
انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا