فرهنگ و هنر

ماه را ندزدید

به گزارش خبرنگار فرهنگی کا 118، شهان کاروناتیلاکا دو روز پس از دریافت این جایزه بوکر در یک استوری اینستاگرامی و یک پست فیسبوکی گفت که نسخه غیررسمی و غیرقانونی پی.دی.اف رمانش در رسانه های اجتماعی سریلانکا در حال پخش است.

او در این پست با عنوان ماه را ندزدید، نوشت: نگارش این کتاب هفت سال طول کشید و ساعت‌های بی‌شماری صرف تحقیق و تلاش روی آن شد. اگر می‌خواهید از هنر سریلانکا حمایت کنید و به آن احترام بگذارید، لطفاً نسخه‌های غیرقانونی کتاب را فوروارد نکنید و به کسانی که آن را منتشر می‌کنند بگویید از این کار خودداری کنند.

این نویسنده سریلانکایی برای دومین رمانش هفت قمر ماالی آلمیدا که درباره یک عکاس جنگ مرده در ماموریتی در زندگی پس از مرگ است- جایزه ادبی بوکر ۲۰۲۲ را از آن خود کرد.

ماه را ندزدید

در این رمان عکاس جنگ از دوستانش می‌خواهد با پیدا کردن عکس‌هایش، وحشی‌گری جنگ را افشا کنند؛ داستان این رمان در سال ۱۹۹۰ سریلانکا و در طول جنگ داخلی این کشور اتفاق می‌افتد.

ملکه کنسورت کامیلا همسر پادشاه انگلیس این جایزه را به کاروناتیلاکا اعطا کرد.

کاروناتیلاکا در مراسم جایزه ادبی بوکر گفته بود:‌ امیدوارم این رمان در آینده‌ای نه چندان دور در سریلانکا خوانده شود که از داستان‌هایش درس می‌گیرد و هفت قمر ماالی آلمیدا در بخش فانتزی کتابفروشی باشد و با رئالیسم یا طنز سیاسی اشتباه گرفته نشود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا