کارگری

مخالفت جمعی از ساکنان خرقان با ساختِ یک کارخانه جدید سیمان

مخالفت جمعی از ساکنان خرقان با ساختِ یک کارخانه جدید سیمان

جمعی از ساکنان بخش «خرقان» شهرستان زرندیه در استان مرکزی مخالف احداث سومین کارخانه سیمان منطقه برای ایجاد اشتغال هستند.

جمعی از ساکنان بخش خرقان شهرستان زرندیه در تماس با خبرنگار کا 118، از مخالفت خود برای احداث سومین کارخانه سیمان برای ایجاد اشتغال خبر دادند.

آن‌ها می‌گویند: در ورودی روستای «ویدر» بخش خرقان زرندیه سومین کارخانه سیمان سفید در حالی ساخته می‌شود که در منطقه ۲ کارخانه بزرگ سیمان سفید و سیمان خاکستری ساوه در حال فعالیت است، مگر یک منطقه کوچک چقدر ظرفیت دارد که بتواند بار سه کارخانه بزرگ با آن همه گردو خاک را به دوش بکشد، قطعا تاوان آنرا مردم منطقه باید بپردازند.

به گفته‌ی آن‌ها؛ در حال حاضر یک کارخانه سیمان در ابتدای جاده بویین زهرا و سه تا چهار کیلومتر جلوتر هم کارخانه دوم واقع شده و حالا چهار تا پنج کیلومتر بعد از کارخانه دوم، کارخانه سوم سیمان با کسب مجوز های لازم در حال احداث است.

آن‌ها می‌گویند: در شهرستان زرندیه جدا از مناطق حفاظت شده طبیعی، اماکن تاریخی و گردشگری وجود دارند که هر کدام خود زمینه ساز اشتغال هستند. علارغم همه این موارد چندین شهرک صنعتی نیز در شهرستان زرندیه با بیش از ۳۲۰ واحد تولیدی وصنعتی وجود دارند که دست کم ۱۸ هزار کارگر در آن‌ها شاغل هستند.

به گفته‌ی اهالی بخش خرقان؛ مسئولان شهرستانی و استانی مدعی‌اند متولیان ساخت کارخانه‌ی جدید، مسئولان کشوری هستند که بدون  انجام کارشناسی و در نظر گرفتن مشکلات زیست محیطی و از همه مهمتر مشکلات کمبود آب منطقه مجوز ساخت آن را صادر کرده‌اند.

اهالی بخش خرقان از مسئولان مربوطه خواستار رسیدگی به این موضوع و متوقف کردنِ ساخت این پروژه عمرانی شدند. آن‌ها می‌‎گویند: ظرفیت‌های دیگری در استان مرکزی برای ساخت کارخانه سیمان وجود دارد. مکان ‌هایی که هم معادن ومنابع اولیه بهتری دارند در عین حال مشکل کم آبی هم در آن مناطق وجود ندارد.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا