فرهنگ و هنر

مدیر حوزه‌های علمیه:جایگاه خوزستان بالاتر از چیزی است که به آن توجه شده است

به گزارش کا 118آیت اله علیرضا اعرافی، روز پنجشنبه در دیدار جمعی از علما و شخصیت‌های حوزوی استان خوزستان در اهواز بیان کرد: قدم هایی برای حوزه علمیه خوزستان برداشته شده اما ‌آنچه که شایسته استان است خیلی بالاتر از این می باشد. خوزستان در دفاع مقدس چنان برکاتی را پیدا کرد که شاید در دنیا کمتر چنین برکاتی داشته باشد.

وی با بیان اینکه نقطه به نقطه استان خوزستان سرزمین نور، ایثار و برکات است، گفت: وظیفه همه قدر داشتن آن است.

وی با قدردانی از مردم ولایتمدار خوزستان در پشتیبانی از ولایت فقیه، به نقش علمایی همچون آیت اله موسوی جزایری، آیت اله شفیعی، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد نبی موسوی فرد، آیت اله کعبی و… در سطح استان اشاره کرد و نقش آنها را ستود.

آیت اله اعرافی به اهمیت توجه به مسایلی نظیر حرکت برنامه‌ای و راهبردی، دیدن افق های دور، برنامه ریزی دقیق از سوی حوزه های علمیه استان ها و شهرها، بیان کرد: حوزه علمیه وقتی انقلابی است که بتواند به همه نیازها پاسخ بدهد.

مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه داد: تلاش کرده ایم که در حد امکان اختیارات به استان ها سپرده شود و از طرفی سطح علمی نیز ارتقا یابد.

اربعین آغاز تحولات بزرگی خواهد شد

آیت اله اعرافی با اشاره به اربعین حسینی و شکوه تاریخی آن، بیان کرد: اربعین حسینی به فضل خداوند متعال آغاز تحولات بزرگی خواهد شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در تاریخ تشیع، حوزه های علمیه با هجرت الهی گره خورده اند، گفت: حوزه ها از شکل گیری تا نقش آفرینی آن با هجرت های پیوسته و متوالی بوده است.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به اینکه گاهی هجرت‌های بزرگی در تاریخ تشیع اتفاق افتاده که منشا تحولات بزرگی بوده و در حوزه علمیه نیز شاهد آن بوده ایم، افزود: ما میراث‌دار حوزه علمیه هستیم و وظایف سنگینی را بر دوش داریم و امیدواریم بتوانیم به آنها عمل کنیم.

مدیر حوزه های علمیه کشور در این آیین حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی بلادیان، را به عنوان مدیر حوزه علمیه خوزستان معرفی و برای وی آرزوی توفیق کرد و از حجت الاسلام والمسلمین مسعود بهرام پور مدیر پیشین این حوزه قدردانی کرد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا