فرهنگ و هنر

مدیر حوزه‌های علمیه کشور: علمای بلاد و مدارس علمیه در خط مقدم هستند

به گزارش کا 118آیت اله علیرضا اعرافی، روز پنجشنبه در دیدار مسوولان و مدیران مدارس علمیه خوزستان با قدردانی از زحمات علما و بزرگان حوزه علمیه استان خوزستان، بیان کرد: اگر مدیران مدارس به درستی به وظایف و رسالت های خود عمل کنند شاهد رشد و تعالی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه علمای بلاد و مدارس علمیه در خط مقدم هستند، افزود: باید بدانیم همان طور که نقش مدیریت بسیار برجسته می باشد، نقش استاد هم بی بدیل و گاه نقش اول و آخر را داشته است.

آیت اله اعرافی ادامه داد: در برنامه پنج ساله توسعه ۱۰۰ طرح کلان وجود دارد که بدون وجود هیچگونه منابع مالی اجرایی شدند.

وی به اهمیت رویکرد برنامه ریزی و راهبردی در حوزه علمیه اشاره کرد و افزود: مدیر شایسته هم اداره را مدیریت می‌کند و هم از نگاه کلان و راهبردی برخوردار است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه مدرسه ای موفق است که افق دید و چشم‌انداز داشته باشد، گفت: مدیر در یک مرکز باید نگاه جامع و متوازن به همه ساخت‌ها داشته باشد و مدیریت کاریکاتوری را نباید شاهد باشیم.

وی ادامه داد: مدیر حوزه علمیه در یک استان و شهر باید به مسایل و نیازهای آن منطقه آگاه باشد و برای آنها برنامه‌ریزی و نیرو تربیت کند.

آیت اله اعرافی با بیان‌که مطالبات رهبری و رهنمودهای امام راحل(ره) جزو اولویت های برنامه‌ریزی ما بوده است، گفت: مطالبات مراجع تقلید و پیشنهادهای بدنه حوزه علمیه هم مورد توجه جدی است. همچنین بانک ایده ها وجود دارد که مورد بررسی و در حد توان اجرایی می‌شوند.

مدیر حوزه های علمیه کشور درخصوص تربیت نیرو برای دیگر مجموعه‌ها، نیز بیان کرد: تئوری هدفمند جمع هدفمند بین تربیت نیرو برای دیگر مجموعه‌ها و حفظ نیروهای نخبه در درون حوزه علمیه است.

وی با اشاره به اینکه سیاست ما احیا و توسعه وقف است، بیان کرد: برای اولین بار از منابع وقف حوزه علمیه منابعی تامین و مهیا شده است و نسبت به منابع پایدار و سرمایه‌گذاری نیز طرحی در حال برنامه‌ریزی است.

وی با بیان‌ اینکه در دو تا سه سال گذشته ۱۵۰ تا ۲۰۰ پروژه عمرانی در حوزه‌ های علمیه کشور تکمیل شده‌اند، افزود: عدد مناسبی برای امسال و سال آینده برای تکمیل مدارس و پروژه‌های عمرانی خوزستان، تامین منابع انسانی طرح هجرت و مدارس امین خوزستان دیده شده است.

آیت اله اعرافی در این نشست به پرسش‌های برخی مسوولان و مدیران مدارس علمیه خوزستان پاسخ داد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا