فرهنگ و هنر

مسکو میزبان نوزدهمین اجلاس اوآنا

به گزارش روز سه شنبه کا 118، خبرگزاری تاس و شین هوا برای ریاست اجلاس بعدی اوآنا نامزد شده بودند که با رای اعضا در هجدهمین اجلاس اتحادیه خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه مسکو از بین دو نامزد برای میزبانی دور بعد اجلاس انتخاب شد.

هجدهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) صبح دوشنبه (۲ آبان ۱۴۰۱) طی مراسمی با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی نادری مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (کا 118) در تهران آغاز به کار کرد و امروز سه شنبه با صدور اعلامیه تهران به کار خود پایان داد.

در این اجلاس دو روزه ۶۰ نفر از روسا، مدیران و سردبیران ارشد از ۳۵ کشور عضو اوآنا حضور داشتند.

در آیین اختتامیه هجدهمین مجمع عمومی سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) با رای اعضای این مجمع ریاست سه ساله سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (کا 118) بر این سازمان (اوآنا) به صورت رسمی آغاز شد.

علی نادری مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی در آیین اختتامیه هجدهمین مجمع عمومی اوآنا با تشکر از اعضای شرکت کننده در این مجمع، گفت: در دوره جدید تلاش می ‌کنیم ارتباط بین خبرگزاری‌های عضو را بیش از پیش گسترش دهیم و این ارتباطات در مسیر اطلاع‌رسانی مستقل و بی طرفانه مبتنی بر ارائه حقایق پیش برود.

مسکو میزبان نوزدهمین اجلاس اوآنا

نادری با تقدیر از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی برای مدیریت اتحادیه طی سه سال گذشته، تاکید کرد: امیدوارم در دوره جدید بتوانیم مسیرهای جدید برای اطلاع رسانی و ارتباطات را با همکاری هم پیدا کنیم و آنها را توسعه دهیم.

«اوآنا» (OANA) نام اختصاری The Organization of Asia-Pacific News Agencies است که در ۲۲ دسامبر سال ۱۹۶۱ (۱ دی ۱۳۴۰) با هدف تسهیل اطلاع رسانی میان کشورهای این منطقه با حمایت سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) تاسیس شد.

در حال حاضر ۴۳ خبرگزاری از ۳۵ کشور قاره آسیا و اقیانوسیه در این سازمان عضویت دارند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا