فرهنگ و هنر

مطبوعات و رسانه‌ها به افزایش آگاهی مردم از اسناد لانه جاسوسی کمک کنند

منصور واعظی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب با دانش آموزان مبنی بر ضرورت انتشار اسناد لانه جاسوسی برای دانش آموزان و دانشجویان در گفت و گو با خبرنگار معارف کا 118گفت: اسناد لانه جاسوسی یکی از بهترین کتاب هایی است که از نظر سیاسی کمک بسیاری می کند ولی باید بدانیم یک ملت کتابخوان، ملت اندیشه ورز و خردورز است. یعنی کتاب خوانی علاوه بر این که به انسان اطلاعات می دهد، انسان دیگری را می سازد. انسان کتابخوان تحت تاثیر فضاهای مجازی و تصویری و احساسات قرار نمی گیرد و جامعه ایران با گسترش فرهنگ کتابخوانی می تواند خردمند شود.

وی فرهنگ مطالعه مفید را موجب رشد و هوشمندی جامعه دانست و گفت: مهمترین کاری که مردم در این زمینه باید انجام دهند، مطالعه است. امروز بیش از هر چیز نیاز داریم که مردم کتاب بخوانند. فضای مجازی یک فضای تحریک احساسات و فضایی است که در واقع زمین دشمن است. البته ما هم باید در این فضا ورود کنیم اما آنچه می تواند ملت ما را خلاق و هوشمند کند تا توطئه های دشمن را بهتر بشناسند، مطالعه است.  بنابر این هر مقدار بتوانیم به ملتی کتابخوان تبدیل شویم و از فضای مجازی و تصویری فاصله بگیریم و اگر در این فضا هستیم، به صورت خردمندانه، حضور داشته باشیم، سرعت اضمحلال استکبار جهانی بیشتر خواهد شد.

این کارشناس فرهنگی اضافه کرد: البته اسناد لانه جاسوسی نباید فقط در قالب محدوده کتاب هایی که تاکنون منتشر شده، باقی بماند بلکه باید از دوم دبستان تا پایان دبیرستان در دروس مرتبط با علوم اجتماعی و تاریخ و ادبیات فارسی از این اسناد به بهترین شکل استفاده کرد.

مطبوعات و رسانه‌ها به افزایش آگاهی مردم از اسناد لانه جاسوسی کمک کنند

واعظی اضافه کرد: در سطح دانشگاه نیز این اسناد جزو دروس عمومی قرار گیرد و در رشته های علوم اجتماعی و تاریخ جزو دورس اصلی باشد. شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مساله کوتاهی کرده است و لازم است مطبوعات همان گونه که برای تاریخ ایران یا سایر موضوع ها، ستون هایی را چاپ می کنند، برای اسناد لانه جاسوسی نیز ستون هایی را اختصاص دهند. رسانه ملی نیز برای اسناد لانه جاسوسی تدبیر تولید فیلم و سریال و برنامه های گفت و گو محور داشته باشد و کسانی که در فضای مجازی امکانی دارند ،بخش های مناسبی را مطرح کنند.

وی با اشاره به سوابق دشمنی آمریکا با ملت ایران گفت: دعوای ما با آمریکا از انقلاب و اشغال لانه جاسوسی آمریکا شروع نشده بلکه از روزی شروع شد که آمریکا یک دولت ملی در ایران را که به آمریکا خوشبین بود و برای حل مشکلاتش دستش را به سوی ایالات متحده دراز کرده بود، سرنگون کرد در حالی که آمریکا برای همکاری با این دولت ملی قول هم داده بود ولی خیانت کرد و باز از نظام منحوس پهلوی حمایت کرد و در مقابل مردم ما ایستاد.

این کارشناس فرهنگی افزود: انقلاب اسلامی یک تمدن جدیدی را در مقابل تمدن رنسانس به سامان رساند. ۵۰۰ سال دوره رنسانس که اوج قدرتش در ابتدای دوره انقلاب اسلامی بود، به بن بست رسیده بود و جامعه جهانی و انسان های فرهیخته به بن بست رسیده بودند و انقلاب اسلامی یک تمدن معنویت، انسانیت، خداپرستی و دوستی و برادری را ایجاد کرد و طبیعی است که این دو تمدن در کنار هم قرار نخواهند گرفت و اگر می گوییم مرگ بر آمریکا در واقع می گوییم مرگ بر فساد، ظلم، سلطه، بی عدالتی و  از طرف دیگرانقلاب اسلامی منشاء عدالت، انسانیت، معرفت و گذشت است و این دو تمدن زمانی کنار هم خواهند بود که آمریکا از استکبار خود دست بردارد که چنین چیزی ممکن نیست.

واعظی ادامه داد: در طول این ۴۳ سال در سه مقطع مختلف آمریکا با ما درگیر شد. مقطع اول همان روزهای ابتدایی انقلاب با تحریک قومیت ها و عوامل خود در کشور بود که تلاش کردند تا انقلاب اسلامی را از بین ببرند و هشت سال جنگ را بر ما تحمیل کردند ولی ما در جنگ فیزیکی و جنگ سخت پیروز شدیم. البته دشمن بعد از جنگ تحمیلی از جنگ سخت دست بر نداشت و ما در تمام جبهه هایی که در مقابل آمریکا ایستادیم و همه خباثت هایی که دشمن با انقلاب داشت، تا امروز موفق بودیم و ما توانستیم داعش راکه زائیده آمریکا بود، از بین ببریم.

مطبوعات و رسانه‌ها به افزایش آگاهی مردم از اسناد لانه جاسوسی کمک کنند

وی اضافه کرد: گام دوم دشمن در جنگ، جدا کردن مردم از انقلاب اسلامی بود که از سال ۶۸ آغاز شد و بیش از ۲۰ سال این جنگ ادامه داشت. یعنی جنگی که تلاش دشمن در این بود که ایرانی ها از انقلاب اسلامی فاصله بگیرند و این دشمنی در قالب تحریم اقتصادی و تهاجم فرهنگی صورت گرفت. در این درگیری با فشارهایی که از نظر فرهنگی و اقتصادی در فتنه ۸۸ شاهد آن بودیم، با عزت و اقتدار این ملت و همراهی مردم با ولایت به شکست انجامید.

واعظی افزود: ما از سال ۸۸ وارد جنگ جدیدی شدیم که آخرین جنگی است که دشمن می تواند بر انقلاب اسلامی تحمیل کند و این جنگ یک جنگ شناختی است که با همه دانش شناختی که استکبار جهانی کسب کرده و با همه امپراطوری رسانه ای وارد این جنگ شده است و این نوید اضمحلال دشمن در این جنگ خواهد بود. یعنی بعد از پیروزی ملت ایران در این جنگ شناختی، شروع اضمحلال دشمن خواهد بود و انقلاب اسلامی هر روز اقتدار و توانایی بیشتر کسب خواهد کرد که در مقابل این جنگ شناختی با توجه به پیچیده بودن آن کارهای مختلفی باید انجام داد که مطالعه کتاب هایی که به معرفی دشمن به ویژه آمریکا می پردازد، یکی از این کارهاست.
 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا