فرهنگ و هنر

معاون وزیر فرهنگ: هنرمندان حقیقت طلب، خود را از مسیر بی راهه وقایع اخیر کشور کنار کشیدند

محمود سالاری روز سه شنبه در حاشیه سفر  ۱۴۵ نفر از هنرمندان پیشکسوت کشور به مشهد در گفت و گو با خبرنگار کا 118افزود: برخی از هنرمندان نیز که یک سری اتفاقات، سبب غلبه احساسات بر خردشان شد و تصمیمات اشتباهی اخذ کردند، گرفتاری هایی را ایجاد کردند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خویش راه برون رفت از اتفاقات اخیر و دسیسه های دشمنان که همیشه پشت این جریان ها قرار دارد را برای همه تبیین کردند که مورد توجه هنرمندان قرار گرفت.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری دال بر این بود که همه هنرمندان این سرزمین در امنیت و آسایش خواهند بود و کسی از دایره عنایات و عطوفت جمهوری اسلامی بیرون نخواهد ماند.

سالاری در خصوص حمایت از هنرمندان پیشکسوت کشور نیز، افزود: افق ما ایجاد نشاط و شادابی برای این قشر از جامعه هنری است و تلاش بر این است که این استادان در هیچ حوزه ای دغدغه نداشته باشند.  

وی ادامه داد: هنرمندان پیشکسوت کشور، دارای قرن ها تجربه هستند که هدف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علاوه بر بهره مندی از تجارب آنها، حمایت در حوزه تولید، نشر و چاپ آثار این استادان است.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: علاوه بر این اهداف، حمایت های پزشکی و درمانی و همچنین تلاش برای تامین مسکن این افراد از اولویت هاست که با توجه به منابع موجود به دنبال تحقق آن هستیم تا رفاه و آسایش را برای آنها به ارمغان آوریم.

سالاری تکریم پیشکسوتان عرصه هنری را از مهمترین وظایف حوزه هنری وزارت فرهنگ و ارشاد دانست و افزود: این اقدامات با هدف ایجاد انگیزه برای جوانان و علاقه مندانی است که می خواهند مسیر هنروی را سالم و سلامت طی کنند.

هزار پیشکسوت هنر با بیش از ۶۰ سال سن در کشور حضور دارند

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت نیز به خبرنگار کا 118گفت: حدود هزار پیشکسوت هنر با بیش از ۶۰ سال سن و دارای درجه یک هنری در کشور حضور دارند که عضو این موسسه هستند.

عباس عظیمی افزود: این موسسه که از زیر مجموعه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است حدود ۱۰ سال سابقه فعالیت دارد و با هدف تکریم پیشکسوتانی است که حداقل ۶۰ سال سن دارند و دارای درجه یک هنری در یکی از رشته های سینما، تئاتر، موسیقی، تجسمی، شعر و ادبیات داستانی، هنرهای دستی و معماری هستند.

وی ارائه خدمات درمانی و ایجاد شرایط اخذ مسکن را از وظایف این موسسه برشمرد و عنوان کرد: انتقال تجارب هنرمندان به جامعه به ویژه نسل جوان، برقراری ارتباط عمیق تر میان هنرمندان با یکدیگر و رسیدگی به رفاه این بزرگواران از مهمترین اهداف موسسه است.

هم اکنون ۱۴۵ نفر از هنرمندان پیشکسوت کشور طی سفری ۲ روزه به همراه خانواده خود به مشهد مقدس سفر کرده اند.       

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا