فرهنگ و هنر

معاون پارلمانی رییس جمهور: «جهان بانو» در همه شهرها اجرا شود

به گزارش خبرنگار فرهنگی کا 118، نمایش میدانی «جهان بانو» روایتی است از سرگذشت زنان تاثیرگذار تاریخ که در هر روز در بوستان ولایت تهران اجرا می شود.

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور پس از تماشای نمایش گفت: یک روز با یکی از آقایان درباره تاثیر فیلم، سریال و تئاتر بحث می کردم که معتقد بود مگر پدران ما با چنین آثاری با بزرگان و تاریخ اسلام و انبیاء آشنا شدند؟ من پاسخ دادم که آن زمان چنین ابزاری نبوده است ولی حالا که وجود دارد چرا به طریقه درست از آن ها بهره نگیریم؟

وی افزود: نمونه های فراوانی از فیلم و سریال هست که می توان درباره تاثیرگذاری آنها در حوزه های مختلف مثال آورد. برای نمونه، درباره داعش هزاران خبر و سخنرانی وجود داشت اما وقتی فیلم سینمایی «به وقت شام» ساخته شد، غالب مردم بیش از پیش فهمیدند که ماجرا از چه قرار است و چه خطری وجود دارد.

معاون پارلمانی رییس جمهور با تشکر از سازندگان نمایش «جهان بانو»، آن را اثری مهیج و اثرگذار دانست و گفت: این اثری است که مخاطب در حین اجرا، یک لحظه نمی تواند از تماشای آن غافل شود زیرا از صحنه های ارزشمند و شگفت انگیز پر  است.

معاون پارلمانی رییس جمهور: «جهان بانو» در همه شهرها اجرا شود

وی همچین بیان کرد: نمایش جهان بانو هم تاریخ را به تصویر می کشد و هم آیات و مضامین قرآنی را در قالب هنری جلوه ای دیگر داده است. سرعت عمل در اجرا، استفاده مطلوب از نور، رنگ و تصویر به همراه نوای آهنگین ، محتوای جذاب و قالب زیبا همه و همه قابل تحسین است. به نظرم هرکس این نمایش را ببیند قطعا تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که جهان بانو باید در همه شهرهای کشور اجرا شود، گفت: در این نمایش، روایت زندگی زنان نام آور و تاثیر گذار تاریخ، به بانوان عصر حاضر تسری پیدا می کند و این نشان می دهد زنان مسلمان همچنان نقشی بسزا برعهده دارند و مسولیت تاریخی آن ها هیچ گاه به پایان نمی رسد. کما این که «جهان بانو» بخوبی این مفهوم را در قالب روایت حضور زنان در دوران انقلاب، دفاع مقدس و ایام شیوع ویروس کرونا نشان می دهد.

وی گفت: بیگانگان تلاش می‌کنند زنان را با فرهنگ اصیل خودشان بیگانه و آنان را از اصل خود دور کنند اما این خیال باطل است.

«جهان بانو» به کارگردانی حسن بزرا و تهیه کنندگی علی اسماعیلی تازه ترین نمایش میدانی سازمان اوج است که تا ۲۵ آبان هر روز ساعت ۱۸ در بوستان ولایت پذیرای علاقه مندان است.

برای رزرو بلیت رایگان این نمایش می توان به سامانه namaticket.ir مراجعه کرد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا