فرهنگ و هنر

معرفی داوران بخش مستند جشنواره تلویزیونی مستند

به گزارش کا 118از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، حامد شکیبانیا تهیه‌کننده و مستندساز نام‌آشنای کشور است. او تهیه‌کنندگی مجموعه‌های مستند ایران و غرب و جنگ به شیوه آمریکایی و فیلم‌های مستند من انرژی هسته‌ای نیستم، فیلم ناتمامی برای دخترم سمیه، زمناکو، مادرکشی و … را برعهده داشته است.

آرش لاهوتی کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و مستندساز است. از جمله مستندهای او می‌توان به دو ممیز چهل و هفت، من عشقبازم، راننده و روباه، پهلوان و خرقه، آبی کم‌رنگ و … اشاره کرد. لاهوتی جوایز متعددی را از جشنواره‌های معتبر داخلی و خارجی کسب کرده است.

محمدرضا کریمی‌راد مستندساز و تهیه‌کننده است. او تهیه‌کنندگی فیلم‌های از چکمه تا فراک و توپ مروارید را برعهده داشته است. وی هم‌چنین مجموعه مستندهای حدیث سرو مروری برزندگانی مرحوم آیت الله عظمی بهجت (ره) و مستندی درباره مرحوم علامه جعفری را ساخته است.

مهدی فارسی مستندساز جوان سینمای کشور است. از جمله مهمترین ساخته‌های او می‌توان به فیلم‌های خاطرات خانه متروک، نومِن و شهریار مُلک قرآن اشاره کرد. او در تولید مجموعه مستندهای زیادی همراه با پدرش محمدعلی فارسی همکاری داشته است.

مهدی شامحمدی تهیه‌کننده و کارگردان است. او ساخت مستندهای زیادی را در مقام کارگردان و تهیه‌کننده دارد و از آن جمله می‌توان به مستند هجده هزار پا، خانه‌ای برای تو، عملیات غیرممکن، مدار هفت درجه و … را برعهده داشته است. او تاکنون جوایز متعددی را از جشنواره‌های داخلی و خارجی کسب کرده است.

ششمین جشنواره تلویزیونی مستند در بخش‌های «فیلم مستند»، «مجموعه مستند»، «عکس مستند» و «مستندنگاری» به‌دبیری محسن یزدی، مدیر شبکه مستند سیما برگزار می‌شود. زمان برگزاری اختتامیه این جشنواره به زودی اعلام خواهد شد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا